آخرین خبرها

سخنان ترامپ یک تریلیارد دلار برای بورس آمریکا هزینه داشت

به گزارش تدبیرشرق به نقل از روز پنجشنبه روسیا الیوم، تحلیلگران اقتصادی بانک «جی پی مورگان» در گزارش خود اضافه کردند: به سبب رابطه سخنان دونالد ترامپ ریاست جمهوی آمریکا با کارکرد بازار بورس این کشور، این سخنان تاثیر منفی ۴٫۵ ۲ ۲ تریلیارد دلار بر بازار بورس آمریکا گذاشته است.
این گزارش افزوده است: دونالد ترامپ به طور مستمر به تاثیر مثبتش بر بورس آمریکا تبیین می کند، بویژه در اظهاراتی که در صفحه شخصی خود در توییتر عنوان می کند.
تحلیلگران اقتصادی جی پی مورگان تاکید کردند، سخنان ترامپ تاثیرات شدیدی بر بورس آمریکا و بورس های جهانی گذاشته است.
این تحلیلگران سقوط بورس «وال استریت» در ماه مارس (فروردین) گذشته که از ژانویه ۲۰۱۶ بی پیشینه بوده است، من جمله مواردی دانستند که تحت تاثیر سخنان دونالد ترامپ و به سبب بیم از در گرفتن جنگ تجاری میان آمریکا و چین به وجود آمد.
در همین حال خبرگزاری رویترز گزارش کرد، «کرگ داود» از مذاکره کنندگان ارشد تجاری آمریکا اظهار کرد: بیشتر از ۱۴ درصد از صادرات کشاورزی۱۴۰ میلیارد دلاری به احتمال زیاد با تعرفه های تلافی جویانه حریفان تجاری آمریکا رو به رو خواهد گردید.
اتحادیه اروپا در عکس العمل به مقررات تعرفه ای کاخ سفید اعلام نموده است بر بعضی کالاهای صادراتی آمریکا تعرفه هایی را وضعیت می کند. شهر پکن هم عنوان داشت به رغم توافق موخر با واشنگتن در سیاست های ذی ربط به زمینه سرمایه گذاری در آمریکا تجدیدنظر می کند و آن را کاهش خواهد داد.
ریاست جمهوری آمریکا جدیدا تعرفه ۲۵ درصدی بر واردات فولاد و ۱۰ درصدی بر آلومینیوم کانادا و اروپا به اجرا در آورده است.
دفتر نمایندگی تجاری آمریکا نامیده شده به (USTR) نیز پیش تر لیست تازه ای برای اعمال تعرفه ۲۵ درصدی بر روی ۱۳۰۰ کالای وارداتی دیگر از چین به اعتبار ۵۰ میلیارد دلار منتشر کره بود.
شبک**۹۳۶۵**۱۷۰۸

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا