آخرین خبرهااستان ها

در ۱۰ ماه گذشته ۱۱ بار حساب شهرداری مسدود شده است/ شورای پنجم و شهردار رشت تاوان بدهی های گذشته را میدهد

تدبیرشرق/احمد رمضانپور نرگسی عضو شورای شهر رشت در خصوص حساب های مسدودی شهرداری رشت اظهار داشت: در زمانی که شورای پنجم بر روی کار آمد و دکتر نصرتی را به عنوان شهردار انتخاب کردیم؛ شهرداری متأسفانه در همان روزهای اول با معضلات و مشکلات خاصی دست و پنجه نرم می کرد.

وی ادامه داد: با تجربه ای که آقای نصرتی داشتند و تجربه کاری ای که در بین اعضای شورای شهر بود توانستیم یک آرامش کلی در نیروی انسانی، حوزه مدیریت شهرداری و بخش های مختلف برقرار کنیم، در حالی که  در این راستا با یک سری مشکلاتی مواجه بودیم مانند بدهکاری پیمانکاران که باید مطالبات آنها پرداخت می شد و پولی نداشتیم که پرداخت کنیم.

وی گفت: من نمی خواهم کسی را مقصر جلوه دهم که شورا مقصر بوده یا شهردار، به هر حال ما وارث یک نابسامانی خاص در حوزه ی مدیریت شهری، حوزه ی پرداخت ها و کثرت پروژه ه ای بودیم. املاکی خریداری کردند و تعهد مالی دادند که شاید ۱۵ سال دیگر هم در آنجا مستثنی داشته باشیم در مکانهایی که باید انجام می گرفت انجام نشد ، مثلا افرادی که ۳۰ سال پیش زمین شان در مسیر کمر بندی قرار داشت و اصلا ربطی به شهرداری نداشته و مربوط به راه و شهرسازی بوده، بر اساس مسائلی شهرداری را محکوم کرده و شهرداری در حال پرداخت پول زمین های ۴۰ سال پیشی می باشد که اکنون اتوبان یا کمربندی شده اند.

رمضانپور نرگسی خاطر نشان کرد: نهایت داستان این است که این پرونده ها دادگاه رفته است و حکم صادر شده و  اکنون بالغ بر ۳۰۰، ۴۰۰ پرونده در شهرداری از دوره های گذشته در دادگاه ها و دادگستری وجود دارد و طبیعتأ قاضی هم به نتیجه ای می رسد و حکم صادر می کند و وقتی حکم صادر شود، شهرداری موظف است این پول را پرداخت کند و وقتی شهرداری توان پرداخت این پول ها را ندارد، اجرای احکام بر اساس قانون، حساب ها را مسدود می کند و متأسفانه در این ۹ ماهی که ما به عنوان اعضای شورا فعالیت می کنیم، حدود ۱۱ بار حساب شهرداری مسدود شده است .

وی اضافه کرد: واقعأ کار کردن بسیار سخت شده است و بنده نمی دانم آن قاضی محترم که این حکم را صادر می کند و اتفاقأ در چهارچوب قانون نیز این کار را انجام می دهد اگر خود وی در جایگاه شهردار باشد چگونه می تواند مدیریت کند.

این عضو شورا ادامه داد: پول هایی که مربوط به پروژه های عمرانی، خرید املاک و تعمیر خیابان ها بوده اتفاقی است که رخ داده و این احکام هم قانونی است و ما نمی توانیم بگوییم حکم قاضی حکم صلاحی بوده، بلکه شهرداری بدهکار بوده است و باید به موقع به تعهدات مالی خود عمل می کرده ، چون این امر صورت نگرفته، حالا ما وارث این بدهکاری ها شدیم.

وی اضافه کرد: حرف ما به دلسوزان استان گیلان، قضات محترم، مدیر کل دادگستری، نیروهای امنیتی و سیاسی، نماینده عالی دولت در استان و آقای فرماندار این است که رشت پیشانی استان گیلان محسوب می شود، در صورتی شهرستان های استان گیلان توسعه پیدا می کنند که رشت توسعه پیدا کند. اگر قرار باشد رشت توسعه یابد، شهرداری که پولی ندارد یعنی منابع مالی شهرداری نمی تواند برای توسعه شهر رشت به کار بیایید، دولت ها هم که برای شهرداری ها هزینه نمی کنند پس برای توسعه شهر ما چه کار باید کنیم؟ باید دنبال بخش خصوصی برویم؟ باید دنبال سرمایه گذار برویم؟ سرمایه گذاری که پول خرج می کند اولین چیزی که به آن فکر می کند امنیت سرمایه است قبل از اینکه به سودش فکر کند باید به امنیتش فکر کند وقتی در طی ۱۰ ماه ۱۱ بار حساب شهرداری مسدود می شود؛ کدام سرمایه گذاری حاضر به سرمایه گذاری در این شهر می شود!؟

منتخب اول پنجمین دوره شورای اسلامی رشت اظهار داشت: آیا وقت آن نرسیده که آقای استاندار به عنوان رئیس شورای تأمین استان و مدیر کل محترم دادگستری به عنوان عضو تاثیرگذار در شورای تامین، مدیرکل اطلاعات یک فکری به حال این وضعیت کنند؟ مگر این حجم از بدهکاری توسط شورای پنجم صورت گرفته است؟  ما می خواهیم برای این شهر کار کنیم، در عین حال هم می خواهیم بدهکاری های مردم را بپردازیم و مردم خدمات ما را ببینند؛ این خواهش من به عنوان فردی که تمام زندگی خود و تمام عمرش را برای این انقلاب، برای این نظام و شهر گذاشته است این است که بزرگان تدبیری کنند تا هم افراد به پولشان برسند و هم شهرداری بتواند به درستی خدمت رسانی نماید و هم اینکه توسعه شهر ما با عدم ورود سرمایه گذاران خدشه دار نشود.

وی در پاسخ به سوال اینکه آیا تا کنون جناب استاندار یا فرماندار در این قضیه ورود کرده اند اظهار داشت: ما با آقای استاندار صحبت کردیم به نوعی با آقای مدیر کل محترم اطلاعات و با مدیرکل دادگستری نیز صحبت شده یعنی به نوعی با تک تک اعضای شورای تامین صحبت کردیم. حرف بنده این است که در دستور جلسه ی شورای تامین قرار بگیرد؛ این هم امنیت شهر است و نباید به راحتی از آن بگذریم.

وی ادامه داد: انتظار داریم عزیزان بزرگوار که قطعا بیشتر از بنده برای رشت دل می سوزانند در قالب یک کار و خرد جمعی این مسئله را حل کنند؛ بنده حاضرم به عنوان عضوی که مردم اعتماد کرده اند و رای قابل توجه ای به من داده اند بیایم و در کنار این دوستان اگر برنامه ای است در خدمتشان باشم که بتوانیم برای توسعه شهرمان قدم برداریم.

این عضو شورا در پاسخ به اینکه چه پیشنهادی برای حل این مشکل دارند گفت: پیشنهاد من این است که آقای استاندار به عنوان رئیس شورای تامین استان و به عنوان متولی امور شهر و شهرداری این مسئله را مدیریت کنند. طبیعتأ ما تفکیک قوا و ساختار جدا در حوزه های مختلف داریم. آقای استاندار که نمی توانند به قاضی دستور دهند، قاضی مستقل است اما می شود در قالب یک نشست جمعی که شاید در همان شورای تأمین بتوان برگزار کرد؛ چون جایگاه قانونی هم دارد و همه بزرگان و دلسوزان استان هم در آنجا جمع هستند؛ مطرح شود، راهکاری پیدا کنند .آقای شهردار هم دعوت کنند ، در این چندین باری که حساب مسدود شده است با افراد نشستیم و توافق کردیم که پرداخت ها را یک سری به صورت نقدی و بقیه را هم به صورت چک به آنها پرداخت کنیم در حال حاضر ماهی ۴۰۰، ۵۰۰ میلیون تومان فقط قرار است به صورت قسطی پرداخت کنیم؛ به نظر من باید این موضوع در جلسه ای با حضور آقای شهردار و استاندار محترم با گفتمان حل شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا