آخرین خبرهااستان هااسلایدر

مدیر عامل آب منطقه ای استان گیلان: ۳۱۰ میلیارد ریال اعتبار جهت تامین آب در شهرستان تالش

رییس هیات مدیره و مدیر عامل آب منطقه ای استان گیلان در رابطه با مشکل آب شهرستان تالش گفت:آب منطقه ای استان گیلان در نظر دارد در سال جاری بزرگترین پروژه‌های عمرانی برای حل مشکل آب شهرستان تالش با اعتباری بالغ بر۳۱۰ میلیارد ریال به بهره برداری برساند.

به گزارش تدبیرشرق، کاظم لطفی در خصوص بزرگترین پروژه‌های عمرانی اظهار کرد:۱۴ حلقه چاه تا نیمه خرداد سال جاری به بهره برداری خواهد رسید و حفر و راه اندازی هفت چاه دیگر نیز تا پایان سال جاری انجام می شود که هزینه ی برق دار کردن نمودن چاه ها نیز برعهده ی این شرکت میباشد.

وی با تاکید بر اهمیت حفر این چاه‌ها اظهار کرد:همزمان از یک چاه فلمن آب شرب با ظرفیت  ۲۵۰ لیتر در ثانیه به طور موقت جهت  آبیاری  ۵ هزار هکتار از اراضی پایین دست شهرستان تالش مورد استفاده قرار میگیرد .

این مقام مسئول خاطرنشان کرد:در مجموع در فصل کشاورزی در شهرستان تالش با لایروبی سردهنه ها و ایجاد سازه که شامل طرح های زود بازده میباشند مبلغی در حدود ۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی از تجهیز و راه اندازی چاه فلمن آب شرب  به سیاهداران تالش به طول ۱۰کیلومتر خبر داد و گفت:خوشبختانه عملیات اجرایی پروژه مذکور از هفته ی گذشته آغاز شده و با اعتباری بالغ بر حدود۱۴۰میلیون ریال تا دهه فجر سال جاری به  بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل آب منطقه ای استان گیلان در پایان به پیشرفت ۳۰درصدی پروژه سد لاستیکی رود خانه کرگانرود اشاره کرد و گفت:اولین سد لاستیکی شهرستان تالش که هم اکنون بر روی رودخانه کرگانرود در حال اجراست با برآورد هزینه حدود ۱۲۰ میلیارد ریال تا پایان سال جاری در شهرستان تالش به بهره برداری خواهد رسید.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا