آخرین خبرهااستان ها

توزیع عادلانه آب به روشهای جدید و علمی برای کشاورزان صورت پذیرد

توزیع عادلانه آب به روشهای جدید و علمی برای کشاورزان صورت پذیرد

به گزارش تدبیرشرق  کاظم لطفی مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان با آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان دیدار کرد.

در این دیدار آیت الله فلاحتی ضمن ابراز خشنودی از عملکرد سازمان آب منطقه ای گیلان در فصل زراعی پیش رو اظهار داشت: از مسئولان می خواهم تا اطلاع رسانی مناسب و درستی به کشاورزان داشته باشند و تمام تلاششان را برای آبرسانی مناسب به آن ها انجام دهند.

وی در ادمه افزود: در بحث خدمات رسانی به مردم تلاشهای لازم برای توزیع عادلانه آب به روش های جدید و علمی صورت پذیرد تا در فصل کشاورزی مشکلات مرد م به حداعقل رسیده و کشاورزان نگرانی جهت کم آبی و برداشت بهینه محصولات خود نداشته باشند.

امام جمعه رشت در راستای کیفیت مناسب برای آب رسانی به شالیرزها و زمینهای کشاورزی خاطر نشان کرد: با توجه به کم آبی پیش رو بازسازی آب بندان  ها و سر دهنه ها و تمهیداتی برای جمع آوری آب های سطحی بسیار ضروری به نظر می رسد.

در ادامه این دیدار مهندس کاظم لطفی مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره شرکت آب منطقه ای ضمن اظهار خورسندی از انتصاب آیت الله فلاحتی به نمایندگی ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت ضمن تشریح وضعیت منابع آب در استان اظهار داشت: با توجه به کاهش ذخیره آب موجود در پشت سد سفیدرود نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ، با برگزاری جلسات در سطح کشور و سازمان مدیریت منابع آب بیشترین تخصیص آب برای حوزه سد سفیدرود در نظر گرفته شد تا این کمبود امسال به حداعقل ترین مقدار خود برسد.

وی افزود: با توجه به اینکه استان گیلان نزدیک به ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار دارد و برنج به عنوان یک محصول استراتژیک برای کشور و استان محسوب می شود نزدیک به ۷۰ درصد این اراضی تحت پوشش شبکه سد سفیدرود آبیاری می شود که شرایط بحرانی برای آنها نخواهیم داشت.

لطفی با بیان اینکه در حال حاضر شرکت آب منطقه ای استان به دانش روز مجهز است افزود: مدیران این سازمان شرایط استان را رصد می کنند و با تصمیم گیری های منطقی و فنی فرایند آبرسانی را به گونه ای مدیریت می کنیم که در تابستان، بحران آب برای کشاورزان استان گیلان نداشته باشیم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا