آخرین خبرها

باور کنید باورها ترک برداشته است!

باور کنید باورها ترک برداشته است!

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها – محسن قائمی‎نسب

سرانجام پس از مهلت قانونی، مرجع عالی نظارتی، یعنی شورای نگهبان قانون اساسی، به دور از هیاهوها و فراخوان های مستندسازی تخلفات انتخاباتی، صحت انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری را تائید کرد، درست همان کاری که پس از انتخابات جنجال برانگیز ۸۸ انجام داد.
شورای نگهبان قانون اساسی پس از کشمکش های تلخ و لشکرکشی های خیابانی و تلخکامی های فراوان و جرزنی های بی فایده در سال ۸۸ همین کاری را کرد که امسال کرد، اما آن روز عده ای شورای نگهبان را به نقض بی طرفی متهم کردند و شاید هنوز هم معدود کسانی باشند که بر همان باور ناصواب خود مانده اند و امروز هم ممکن است برخی شورای نگهبان را نه متهم به جانبداری و نقض بی طرفی که علی الظاهر قدری لایتچسپک است، بلکه به مصلحت اندیشی متهم کنند.
اما با این تصمیم و اعلام صحت انتخابات دیگر حواشی چند روز اخیر تمام شده و حالا دکتر حسن روحانی منتخب ملت و پس از تنفیذ مقام معظم رهبری برای چهار  سال رئیس جمهور است، جمهور به معنای همه ملت، چه آنها که به او رای دادند و چه آنها که با هر انگیزه ای به رقیب او رای داده اند. حسن روحانی رئیس جمهوری است با هزاران وعده و وعید و انبوهی از انتظارات شدنی و ناشدنی!
سخنگوی شورای نگهبان ضمن اعلام تائید صحت انتخابات از سوی این شورا، از ارسال گزارش جامع تخلفات غیر تاثیرگذار در نتیجه انتخابات به قوه قضائیه خبر داده و طبیعتا از قوه قضائیه نیز انتظار می رود در چارچوب قانون به موضوعات مطرح شده رسیدگی عادلانه نموده و برای جلوگیری از تکرار، مرتکبین را وفق قانون مجازات و به افکار عمومی اعلام نماید.
اما به نظر می رسد کار تمام نشده! مدعی العموم و قوه قضائیه وظیفه سنگین تر دیگری هم دارد. قوه قضائیه باید فکری به حال باورهای ترک خورده ملتی کند که قریب به یک ماه در آوردگاه تبلیغات و مناظرات انتخاباتی شاهد سنگین ترین تهمت ها اعم از سیاسی و اقتصادی رقبای انتخاباتی بوده است.
به مدد توسعه فضای مجازی و ثبت و ضبط همه فعالیت ها و اظهار نظرهای کاندیداهای انتخابات و هواداران آن ها چیزی پوشیده نیست. همه چیز ثبت و ضبط است. شک نکنید دیوار اعتماد در حال فرو ریختن است و باورها پس از شنیدن سیل اتهامات متقابل کاندیداها ترک برداشته است. آیا زمان آن نرسیده که مدعی العموم از اتهام زنندگان از هر جناح و گروه بخواهد اسناد مثبته خود را به مرجع قضایی ارائه دهند؟ و قوه قضائیه در کمال قدرت و عدالت و مر قانون رسیدگی کرده و در صورت اثبات،  متخلفین طبق قانون مجازات و در غیر این صورت ضمن تعزیر اتهام زننده از او خواسته شود در رسانه ملی ادعای خود را پس گرفته و از بابت خدشه در باورهای عمومی از مردم عذرخواهی کنند؟
اشتباه نشود این موضوع منافاتی با الیوم یوم المرحمه ندارد. سخن از باور ملتی است که قریب به چهل سال هر کجا لازم بوده در صحنه حاضر شده و چیزی کم نگذاشته است!  ملت نمی تواند با شک و تردید، امید به دست هایی برای گره گشایی داشته باشد که در تریبون های مختلف متهم به فساد مالی و سیاسی و… شده اند.
این نوشته جناحی نیست فرقی نمی کند که یک طرف می خواهد سکان اجرائی کشور را به دست گیرد و طرف دیگر از این پس امین امام خواهد بود. باور کنید باورها ترک برداشته و تنها راه ترمیم آن احضار همه اتهام زنندگان از هر دو طرف ماجراست. یکی رئیس جمهور را متهم به جاسوسی می کند و دیگری وزیرخارجه را خائنی می داند که تعهد داده سردار سرافراز جهان اسلام را تحویل آمریکا دهد. رئیس جمهور متهم به زمین خواری شده و رئیس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در حالی که دادستان کل در جلسه کنار او می نشیند متهم به رانتخواری شده! کلیددار دوازده ساله پایتخت به فساد مالی به نفع خود و نزدیکانش متهم شده و کلیددار حرم امام خوبی ها متهم به سوءاستفاده از مقام قدسی مضجع شریف رضوی ووو…
تخلفات غیر تاثیرگذار بر نتیجه انتخابات را می توان با ابطال صندوق های آرای مخدوش چاره کرد. با صندوق آرای مخدوش ذهن ملت چه باید کرد؟! نگذارید باورمان شود تئوری ۴ درصدی و ۹۶ درصدی ها را! باورمان می شود ۴ درصدی ها همان اتهام زنندگان هستند که مصون از پاسخگویی اند و ۹۶ درصدی ها ملتی که نظاره گر دعواهای سیاسی بر سر لحاف ملا!…
مباد که اجازه داده شود رجال سیاسی در پناه شهرت، مقام و منصب خود هرآنچه می خواهند در پیشگاه میلیون ها نفر نثار دیگری کرده و خود را پاسخگو در پیشگاه و محضر قانون ندادند.
ساده نگذریم! تا دیر نشده ترک باورهای ملت را ترمیم و باب تداوم اینگونه پرده دری های بی مهابا را سد کنیم!!

27219

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا