آخرین خبرها

امام جمعه آستارا: امام خمینی (ره) منادی وحدت مسلمانان بود

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام کاظم حافظ نیا روز شنبه در نشست تبیین اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا افزود: در یمن و برخی دیگر از کشورهای اسلامی شاهد شعله ور شدن آتش جنگ و تفرقه هستیم و مسلمانان جهان باید در برابر توطئه های دشمنان اتحاد داشته باشند.
وی اضافه کرد: حضور مردم در صحنه‌های ملی و دینی باعث تداوم مسیر انقلاب اسلامی می شود و مردم، این حضور را در انتخابات 29 اردیبهشت‌ ماه به منصه ظهور گذاشتند.
وی اظهار کرد: رابطه دین با سیاست سنگ بنای اندیشه های حضرت امام خمینی(ره) است و در مکتب ایشان، اعتماد به مردم بسیار پررنگ است و مردم در تعیین سرنوشت کشور حرف اول و آخر را می‌زنند.
حافظ نیا یکی از شاخص های بنیانگذار انقلاب اسلامی را توجه ویژه به عدالت اجتماعی و نیازمندان بر شمرد و گفت: نباید شکاف طبقاتی را در جامعه اسلامی شاهد باشیم و این خلاف مرام و آرمان امام خمینی (ره) است.
وی تبعیت از اصل ولایت و استکبار ستیزی را از شاخص های امام خمینی (ره) دانست و گفت: ولایت فقیه، باعث اقتدار، ثبات و امنیت کشور شده و برای موفقیت در ابعاد سیاسی، فرهنگی و اجتماعی باید از ولایت فقیه تبعیت کرد.
حجت الاسلام حافظ نیا شهدای 15 خرداد را شهدای پیشگام انقلاب اسلامی برشمرد که در پیروزی نهضت اسلامی نقش موثری ایفا کردند.
شعر خوانی سه نفر از شاعران آستارا در وصف حضرت امام خمینی (ره) از دیگر بخش های این آئین معنوی بود.
آئین گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) و شهدای 15 خرداد در دانشگاه پیام نور آستارا نیز برگزار شد و حجت الاسلام ابراهیم حاتمی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آستارا در این آئین گفت: امام راحل با یاری خداوند و پشتوانه مردم، ظلم و ستم را در ایران اسلامی ریشه کن کرد.
وی با بیان اینکه امام راحل از کسی واهمه نداشت، اضافه کرد: بزرگداشت یاد امام، یادآور تلاش مجاهدانه عالم وارسته ای است که برای رضای پروردگار و سرافرازی ملت و کشور قیام کرد.
با حضور شیعیان و اهل سنت لوندویل آستارا ، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) در مسجد جامع این شهر نیز برگزار شد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و 2 بخش مرکزی و لوندویل در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا