آخرین خبرهااستان ها

برگزاری ششمین دوره جشنواره بهار نارنج در شهر کومله

مازیار خداجو گفت: ششمین جشنواره بهار نارنج‌ در روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه امسال در کومله برگزار می شود.ششمین دوره جشنواره بهار نارنج در شهر کومله شهرستان لنگرود برگزار می‌شود.

تدبیرشرق/دکتر مازیار خداجو بخشدار کومله درخصوص این جشنواره گفت: جشنواره بهار نارنج چندسالی است که در شهرستان لنگرود برگزار میشود و برای دومین سال پیاپی با حمایت فرماندار و نماینده شهرستان آن را در کومله برگزار خواهیم کرد. جا دارد از تلاش و همت تمام کسانی که در چند سال اخیر برای زنده نگه داشتن این آیین زیبا تلاش نمودند علی الخصوص شهرداران و شورای اسلامی ادوار لنگرود و کومله و سازمانهای پیشتیبان تشکر کنم.

وی درباره مکان برگزاری ششمین دوره جشنواره بهار نارنج اظهار کرد: فکر کنم همه ما قبول داشته باشیم که برگزاری این جشنواره در کومله و روستاهای اطراف آن جذابیت و زیبایی زیادی خواهد داشت. مرکز اصلی باغهای مرکبات در شهرستان لنگرود روستاهای پرشکوه، ملاط ،حاجی سرا، لیسه رود و کولاک محله بخش کومله است و در سال گذشته نیز به همین مناسبت المان بهار نارنج را طراحی کرده و در روستای پرشکوه نصب نمودیم.

‎خداجو در ادامه خاطرنشان کرد: از تمام ادارات و نهادهایی که در زمینه فرهنگی، اجتماعی و گردشگری فعالیت می‌کنند دعوت بعمل می آوریم در این جشنواره مشارکت کنند. مسلما نهادهایی نظیر شهرداری، دهیاری های بخش، میراث فرهنگی و گردشگری، ارشاد اسلامی، ورزش وجوانان، جهادکشاورزی و…نقش پررنگتری می‌توانند داشته باشند.

بخشدار کومله درخصوص اهداف از برگزاری این جشنواره اظهار داشت:این جشنواره اهداف مختلفی نظیر معرفی خواص دارویی و درمانی بهارنارنج و چگونگی استفاده از آن را مد نظر دارد و در کنار آن پاسداشت و احیای سنن و آیین قدیمی منطقه و ایجاد فضای شاد و تفریحی را دنبال خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در این دوره جشنواره برنامه هایی نظیر لافند بازی و طناب کشی، اجرای موسیقی سنتی و نقاشی کودکان، برنامه های طنز، مسابقه مفرح و ارائه محصولات مختلف بومی و محلی اجرا می‌گردد.

خداجو یادآور شد: خوشبختانه امسال با کمک همشهریان توانستیم فضای بزرگ باغ کارخانه چای شهدای کومله را برای جشنواره برنامه ریزی کنیم که جا دارد از هیات مدیره و مدیرعامل کارخانه صمیمانه تشکر کنم. بنابراین مکان جشنواره امسال دارای باغهای چای و مرکبات است و با هماهنگی های انجام شده شهروندان میتوانند از فضای آن بهره مند شوند.

بخشدار کومله در رابطه با زمان برگزاری این جشنواره اظهار کرد: ششمین جشنواره بهار نارنج‌ در روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه امسال در کومله برگزار می شود.

وی در پایان گفت: جا دارد از حمایتهای مهندس لاهوتی نماینده پرتلاش و مهندس جوادپور فرماندار محترم لنگرود تشکر کنم که با حمایتهای خود باعث شدند بار دیگر این جشنواره در کومله برگزار شود. مسلما میزبانی از هزاران شهروند و گردشگر در این جشنواره کار دشواری است لذا درآخر از تمام نهادها، سازمانها و شرکتهای دولتی و خصوص تقاضا دارم با مشارکت خود در این جشنواره سبب هرچه زیباتر برگزار شدن مراسم و زمینه وحدت و معرفی بخش و شهر زیبایمان گردند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا