آخرین خبرهااسلایدرملی

افشاگری جعفرزاده از لابی گسترده و بی سرو صدای وزیر راه و شهرسازی!

آقای آخوندی در شکل گسترده‌تری در حال لابی با نمایندگان مجلس است و از تمام ابزارها و امکانات خود نیز در این زمینه استفاده می‌کند و هیچ‌کسی از این لابی‌ها و چگونگی آنها مطلع نمی‌شود.

به گزارش تدبیرشرق، «غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی» نماینده مردم رشت و عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:

«برخی عنوان می‌کنند احتمال استیضاح آقای آخوندی بیشتر از بقیه است. با این وجود با شناختی که بنده از آقای آخوندی دارم باید این نکته را متذکر شوم که آقای آخوندی حرفه‌ای‌تر از بقیه است و به خوبی می‌داند که چگونه باید از این وضعیت خارج شود. این در حالی است که بقیه وزرا دارای چنین شرایطی نیستند و ممکن است در این وضعیت گرفتار شوند. به‌عنوان مثال در شرایط کنونی آقای ربیعی و آخوندی در حال لابی کردن با نمایندگان مجلس هستند. این در حالی است که اخبار لابی کردن آقای ربیعی با نمایندگان مجلس و دغدغه‌هایی که در این زمینه مطرح می‌شود خیلی زود رسانه‌ای می‌شود و ارزش خود را از دست می‌دهد یا شکل خنثی به خود می‌گیرد، اما آقای آخوندی در شکل گسترده‌تری در حال لابی با نمایندگان مجلس است و از تمام ابزارها و امکانات خود نیز در این زمینه استفاده می‌کند و هیچ‌کسی از این لابی‌ها و چگونگی آنها مطلع نمی‌شود. به همین دلیل نیز بنده معتقدم آقای آخوندی رویکرد حرفه‌ای‌تری در پیش گرفته‌اند و می‌توان احتمال موفقیت بیشتری برای ایشان در نظر گرفت.»

«عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی که بنابر اظهارات «جعفرزاده ایمن آبادی» با تمام ابزار و امکانات خود در حال لابی گری بی‌سروصدا در مجلس است، همزمان در یادداشتی در روزنامه اعتماد، بدون اشاره به کارنامه ضعیف خود، به استیضاح نیز اعتراض کرده است. آخوندی در یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان «استیضاحِ استیضاح» نوشت: «مسیرِ پرسش و پاسخ بین مجلس و دولت جاده یکطرفه است. قطعاً حرکت در خلاف جهت جریمه سنگینی دارد. لیکن، این‌بار می‌خواهم برخلاف رویه معمول، پرسشی را با نمایندگانِ عزیزِ استیضاح‌کننده در میان بگذارم و به‌قول معروف طلب توضیح کنم».

آخوندی در ادامه نوشت: «من در پی نیت‌خوانی نیستم و از مقاصد پنهان سخن نمی‌گویم. من می‌خواهم یک روایت رسمی داشته باشم. استیضاح در پی سانحه سقوط هواپیمای آسمان کلید خورد و یکی از طراحان آن عنوان کرد “باید توجه داشت در حوادث نفتکش سانچی و سقوط هواپیمای تهران به یاسوج وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی مقصر هستند”. ایشان چگونه و با چه مدرکی به این نتیجه رسیدند؟…اکنون سؤال من از دوستان این است که آیا این استیضاح برپایه درستی استوار است؟ و آیا استیضاح مراحل مورد پذیرش عرف حقوقی را طی کرده است؟ و سرانجام، آیا بر اثر آن نکته تاریکی روشن خواهد شد؟ یا آنکه پاسخ در گرو اعلام نتیجه از سوی ستاد رسیدگی بسانحه است؟ و استیضاح جز متشنج کردن فضا و ایجاد بی‌ثباتی در دستگاه اجرایی و محیط گسترده کسب‌وکار حمل‌ونقل سود دیگری ندارد.»

گفتنی است کارنامه بسیار ضعیف آخوندی و امتناع وی از پاسخگویی، حتی صدای روزنامه‌های حامی دولت را نیز درآورده است.

/خزرآنلاین

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا