آخرین خبرهااستان ها

گزینه های احتمالی مدیر کلی آموزش و پرورش گیلان

با شرط عدم تمدید یکساله دوران خدمت حاجتی،تلاش ها برای انتخاب گزینه جانشینی اش وارد فاز جدیدی شده است.

تدبیرشرق/مهدی حاجتی مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در آستانه بازنشستگی ست ودر عین حال زمزمه های حضور وی در انتخابات مجلس نیز به گوش میرسد.این زمزمه ها ازآنجا جدی تر میشود که خیلی ها اورا نامزد جایگزین غلامعلی جعفرزاده در انتخابات آتی مجلس میدانند. البته با دو احتمال یکی حضور توامان هر دو در انتخابات و دومی عدم حضور جعفرزاده به هرکیفیت در این عرصه که با احتمال کاندیداتوری از حوزه انتخابیه تهران مطرح است.

به هرروی با شرط عدم تمدید یکساله دوران خدمت حاجتی،تلاش ها برای انتخاب گزینه جانشینی اش وارد فاز جدیدی شده است جدا از کشمکش و اختلاف سلیقه جعفرزاده و کوچکی نژاد در انتخاب گزینه و حتی اولتیماتوم به وزیر آموزش و پرورش و فارغ از گزینه های چون مدبری فر ، سیروس محمدی و.. پنج گزینه اصلی زیر برای مدیرکلی از بخت جدی برخوردارند:

۱-خدیجه گلین مقدم : بانوی اصلاح طلب و غیر گیلانی.رییس سابق دانشگاه فرهنگیان و گزینه مورد حمایت غلامعلی جعفرزاده برای تصدی این کرسی!

۲-محمدامجدی: اصلاح طلب و معاون فعلی اداره کل آموزش و پرورش و از نزدیکان احمدرمضانپور نرگسی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و عضو فعلی شورای شهررشت.

۳-نوراله اکبری: اعتدال گرا و فعال ستاد انتخاباتی دکترروحانی در سال های ۹۲ و۹۶ ومعاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش گیلان که ظاهرا ارتباطات مناسبی با اطرافیان بالاترین مقام این وزارتخانه نیز دارد.

۴-اسفندیار ضیایی: مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و گزینه مورد حمایت جبارکوچکی نژاد برای سمت مدیرکلی

۵-رضا صادقی: از اصلاح طلبان برجسته و خوشنام گیلان که عناوین متعددی چون معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان در دولت اصلاحات و سرپرستی خبرگزاری ایسنا را در کارنامه خود دارد.

به هرروی همگان اداره کل آموزش و پرورش را نهادی مهم و خطیر میدانند که دود منازعات سیاسی و تشدید بحرانهای جناحی به چشم قسمت عمده ای از اقشار اجتماعی از معلم و دانش آموز گرفته تا کارمندان و مدیران ستادی آن میرود. حتما لزوم تسریع در تعیین تکلیف مدیریت این مجموعه و البته خویشتنداری نمایندگان مجلس از دخالت در این محمل از ضروریات بازگشت آرامش به این سازمان خطیر تلقی میشود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا