آخرین خبرها

معاون استاندار: سال ۹۷ امید آفرینی و وحدت‌آفرینی در رأس کار ها قرار می‌گیرد

معاون استاندار: سال ۹۷ امید آفرینی و وحدت‌آفرینی در رأس کار ها قرار می‌گیرد

به گزارش خبرآنلاین لرستان، حبیب الله خجسته پور در سمینار فصلی ائمه جمعه استان اظهار داشت: خداوند تبارک و تعالی با زیبایی به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص)، میلاد حضرت امام جعفر صادق (ع) را به شیعیان هدیه می کند، به عبارتی تقارن این دو میلاد به نوعی هدیه ای است که خداوند به واسطه میلاد رسول گرامی اسلام به شیعیان می دهد.

وی ادامه داد: در عصر حاضر خداوند به واسطه میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) یک عیدی به شیعیان جهان داده و آن هم میلاد پر برکت حضرت امام خمینی(ره) است، که ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) میلاد حضرت امام(ره) را به عنوان بنیانگذار جمهوری اسلامی تبریک و تهنیت عرض میکنم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با اشاره به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری از نماز جمعه که قرارگاه فرهنگ، بصیرت، ایمان و اخلاق است بیان داشت: ایشان با استفاده از واژه قرارگاه بواسطه اینکه حساسیتی در جامعه ایجاد کنند، بدین منظور که ما در زمان جنگ به سر می بریم آن هم جنگ اعتقادی، دینی و جنگی که به صورت نرم افزاری در لایه های مختلف جامعه در حال شکل گیری است.

وی در ادامه افزود: شما سروران عزیز به عنوان فرماندهان قرارگاه های مورد تاکید مقام معظم رهبری باید در این جنگ راهنما باشید و مردم، مسئولین و خاصه جوانان را که در صف مقدم این حمله دشمن قرار دارد را هدایت کنید.

خجسته پور با بیان اینکه قطعا امروزه با قرون گذشته متفاوت است و جوانان ما مورد تهاجمات بسیار ناجوانمردانه بالاخص القائاتی که روی ذهن آنها انجام می دهند و شبهاتی که برای آنان بوجود می آورند، قرار دارند، تصریح کرد: سئوالاتی را جوانان ما امروز مطرح می کنند که حتی استماع این سئوالات هم ممکن است که برای ما سخت باشد.

معاون استاندار با اشاره به دیدار ائمه جمعه محترم با مقام معظم رهبری به تعبیر زیبای ایشان در خصوص جوانان پرداخت و گفت: یک عده به صورت عادت به نماز جمعه می آیند اما ما باید جوانان را به حضور در نماز جمعه بکشانیم، جوانانی که شاهدیم امروز با هجمه ای از طرف شبکه های مجازی و شبکه های مختلف تلویزیونی مواجه شده اند و قطعا سئوالات زیادی در ذهنشان هست که حتی جرات مطرح کردن آن را در محضر علما ندارند.

وی با بیان اینکه در این بین رسالت ائمه جمعه و بالاخص روحانیت شیعه بسیار سخت است، خاطر نشان کرد: شما عزیزان به عنوان ورثه الانبیاء در این مسیر دشوار و رسالت سخت امیدواریم موفق باشید و در پیشگاه خداوند دعا می کنیم که همه جوانان ما و کسانی که در معرض این شبهات قرار دارند بتوانند آن حلقه ارتباط را با روحانیت و خاصه ائمه جمعه به عنوان فرماندهان قرارگاه فرهنگی برقرار سازند تا از مسیر های انحرافی خارج شده و به سمت اخلاق، ایمان، بصیرت و تقوی که مد نظر مقام معظم رهبری است حرکت کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با ابراز امیدواری و پیروی از فرمایش مقام معظم رهبری که همه جوانان به سمت قرارگاه فرهنگی کشانده شوند، گفت: با توجه به اینکه رسالت فرهنگی نماز جمعه و ائمه جمعه تشریح و تبلیغ دین است امیدواریم از طریق دل و فهم بتوانیم در این زمینه حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه روحانیت شیعه در طول تاریخ مردمی بوده و قطعا یک نهاد مردمی از طرف مردم با مردم و برای مردم به نفع دولت می پردازد، اظهار داشت: افتخار می کنیم نظام جمهوری اسلامی که در چهلمین سال استقرار آن قرار داریم و ائمه جمعه ما بصورت مستقیم و یا غیر مستقیم از راس هرم نظام انتخاب و منصوب می شود.

خجسته پور با تاکید بر اینکه دفاع از ارکان نظام و کلیت نظام وظیفه همگانی که بر عهده ماست بیان داشت: این دفاع در کنار نقدی است که ائمه جمعه به رفتار و عملکرد دولت مردان خواهند داشت ما هم سعی کرده ایم در این زمینه با ائمه جمعه محترم همواره ارتباط داشته باشیم.

معاون سیاسی ادامه داد: اگر نقد شما بر عملکرد گذشته دولتمردان بوده سعی بر جبران آن داشته ایم و یا اگر بر عملکرد جاری نقدی بوده سعی کرده ایم اصلاح کنیم و اگر پیشنهادی برای آینده بوده سعی کرده ایم آن را به عنوان چراغ راهی در مسیر خود قرار دهیم.

وی یادآور شد: ارتباطی که ائمه جمعه با راس نظام دارند انتظار می رود در عین نقد برعملکرد کسانی که به عنوان کارگزار نظام جمهوری اسلامی هستند حمایت کنند، البته همین گونه بوده که جای تقدیر و تشکر دارد.

۴۶

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا