آخرین خبرهااستان ها

استاندار گیلان: همکاری تمامی دستگاهها برای جلوگیری از افزایش قیمت کالاها در ایام نوروز

استاندار گیلان در کارگروه تنظیم بازار از آمادگی کامل استان در تامین اقلام و کالاهای اساسی مورد نیاز استان در روزهای پایانی سال و ایام نوروز خبر داد و افزود : الحمدا …ذخیره سازی کالاهای اساسی مورد نیاز نظیر گندم ؛مرغ منجمد ، سیب ، پرتقال و … به صورت کامل در استان صورت پذیرفته است .

به گزارش تدبیرشرق:دکتر مصطفی سالاری در کارگروه تنظیم بازار استان که در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد با اشاره به افزایش حضور گردشگران به استان در ایام نوروز اظهار داشت : عدم کنترل بازار، امکان افزایش تورم و متحمل شدن فشار اقتصادی به مردم را در پی خواهد داشت که برنامه ریزی دقیق و تنظیم بازار در جلوگیری از این مشکل بسیار حائز اهمیت می باشد .

نماینده عالی دولت در گیلان از آمادگی کامل استان در تامین اقلام و کالاهای اساسی مورد نیاز استان در روزهای پایانی سال و ایام نوروز خبر داد و افزود : الحمدا ….ذخیره سازی کالاهای اساسی مورد نیاز نظیر گندم ؛مرغ منجمد ، سیب ، پرتقال به میزان مورد نیاز در استان صورت پذیرفته است .

وی گفت : با توجه به حضور گردشگران باید به میزان ۲ برابر جمعیت استان( ۵ میلیون نفر ) کالای اساسی و مورد نیاز تامین گردد .

دکتر سالاری بر ضرورت تشدید بازرسی ها توسط سازمان صنعت ، معدن و تجارت و دستگاههای نظارتی در این ایام تاکید و خاطر نشان ساخت : سازمان تعزیرات می بایست رسیدگی به پرونده ها را حداکثر در ظرف مدت ۱ روز به انجام رساند تا اثرات آن هرچه سریعتر مشاهده گردد .

استاندار گیلان، همکاری تمامی دستگاهها برای جلوگیری از افزایش قیمت کالاها در این ایام را ضروری دانست و اظهار داشت : نباید اجازه دهیم در این ایام مردم هزینه های پیش بینی نشده ای را متحمل شوند .

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین بر ضرورت بهره گیری از فرصت حضور گردشگران در استان تاکید کرد و افزود : باید با فراهم کردن زمینه دسترسی آسان گردشگران به بازار شاهد رونق کسب و کار و بازار باشیم .

استاندار گیلان حضور گردشگران در این ایام را فرصتی برای فروش بیشتر کسبه و بازاریان دانست و اذعان داشت : البته در تحقق این مهم ، نحوه هدایت گردشگران بسیار حائز اهمیت است که باید اقدامات لازم در این زمینه صورت پذیرد .

وی در ادامه گفت : باید زمینه ای فراهم گردد تا جمعیت بیشتری از گردشگران به نقاط مرکزی و بازار شهر حضور یابند تا موجبات رونق بیشتر بازار گردد .

دکتر مصطفی سالاری بر لزوم کنترل اقلام اساسی به منظور جلوگیری از عرضه خارج از چرخه آن تاکید کرد و گفت : باید نظارت قیمتی و بهداشتی دقیق کالا وجود داشته باشد .

استاندار گیلان سرعت در رسیدگی و تصمیم گیری ها توسط دستگاها را ضروری دانست و اظهار داشت : دستگاههای اجرایی در ایام تعطیل باید فعالتر از ایام کاری در صحنه حضور داشته باشند .

/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا