آخرین خبرهااستان ها

سد لاسک قصه پرغصه مردم شهرستان شفت است عدم برداشت مصالح

فرماندار شفت سد لاسک را قصه پر غصه مردم شفت نام برد و خواستار تعیین تکلیف هرچه سریع تر آن شد

به گزارش تدبیرشرق :محمدرضا محسنی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان شفت در سالن میرزایی شفتی فرمانداری اظهار کرد: انتخابات باشکوه ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در پس دسیسه‌های دشمنان برای کاهش مشارکت مردمی مهم‌ترین واقعه سال ۹۶ بوده است.

وی بابیان اینکه دومین شکوه ملت ایران در ۲۲ بهمن‌ماه رقم خورد افزود: بااینکه مردم مطالبات به حقی داشتند و رسانه‌های معاند تلاش داشتند تا انقلاب را به چالش بکشند اما به فرموده رهبر معظم انقلاب ملت ایران راهپیمایی تماشایی آفریدند.

فرماندار شفت بابیان اینکه سال ۹۶ سالی پربار و برکتی بود گفت: دولت در راستای رونق اقتصاد و تولید حدود ۲۱ میلیارد تومان هزینه صرف کرده و این‌یکی از رویدادهای ارزشمند و درخور بوده است.

محسنی با تاکید بر اینکه عقب‌ماندگی‌ها و مشکلات ناشی از عملکرد بد درگذشته بوده گفت: دولت در تلاش است تا در کنار اشتغال پایدار به تولید ملی نیز اهتمام بورزد.

وی با اشاره به مطالبات شهرستان شفت در زمینه‌ی آب کشاورزی گفت: با توجه به پیش‌بینی کاهش نزولات آسمانی و همچنین نیاز مبرم کشاورزان به آب باید برنامه‌ریزی داشت تا کمبود آب در شفت جبران شفت.

فرماندار شفت بابیان اینکه شفت با رشد منفی اعتبارات در حوزه آب همراه بوده گفت: شفت ازجمله شهرستان‌هایی هست که عمده فعالیت اقتصادی مردم کشاورزی هست و رتبه چهارم در تولید برنج استان را دارد.

محسنی بابیان اینکه ۸۶۰ میلیون تومان برای شرکت سهامی آب منطقه‌ای در شفت نظر گرفته‌شده گفت: شفت نیازمند بازسازی و ساخت سردهنه شبکه آب کشاورزی است و لازم هست اعتبارات ویژه‌ای در این حوزه تخصیص پیدا کند.

وی با اشاره به ظرفیت ویژه آب‌بندان ها در شهرستان گفت: در شفت آب‌بندان‌هایی وجود دارد که آب کشاورزی بخش وسیعی از شهرستان را تأمین می‌کند و در بعد گردشگری هم می‌تواند مؤثر واقع شوند.

فرماندار شفت بابیان اینکه بسیاری از مسیر رودخانه‌های شفت انباشتی از مصالح است افزود: شهرستان از عدم برداشت مصالح در رنج است درحالی‌که مردم برای دریافت یک‌ تُن شن از ما درخواست‌های متعدد می‌کنند.

محسنی سد لاسک را غصه پر قصه مردم شفت نام برد و گفت: ۱۳ روستا در مسیر سد لاسک واقع‌شده که مردم خواستار هرچه سریع‌تر سرنوشت و تعیین تکلیف آن هستند.

وی به مشکلات شهرستان در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: ۱۷ کیلومتر راه عشایری در محور شفت زنجان وجود دارد که ۵ کیلومتر آن راه عشایری محسوب می‌شود و لازم هست جهاد کشاورزی با همکاری محیط‌زیست پیوست زیست‌محیطی آن را تهیه کنند.

فرماندار شفت با اشاره به نیاز شفت به چاه کشاورزی گفت: اگر تعداد حلقات چاه در روستاهایی که نیاز به آب کشاورزی دارند می‌تواند سطح تولیدات کشاورزی را افزایش داد.

محسنی بابیان اینکه در بخش تجهیز اراضی اقدامات مطلوبی صورت گرفته گفت: اگر در بخش لاینینگ و آبیاری در شهرستان اقدامات مؤثرتری ایجاد شود سطح تولیدات شهرستان یقیناً افزایش پیدا می‌کند.

/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا