آخرین خبرهااسلایدرگزارش تصویری

دستگاه‌های اجرایی ‌رشت برای میزبانی از مسافران نوروزی اعلام آمادگی کردند+تصاویر

به گزارش تدبیرشرق،‌ سید محمد احمدی عصر امروز در جلسه ستاد تسهیلات نوروزی که در سالن اجتماعات فرمانداری رشت برگزار شد اظهار داشت:‌ مسئولان ادارات از مرخصی اجتناب کنند و در ایام نوروز در دسترس کامل باشند.

فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر فراهم آوردن محیط شاد برای خانواده‌ها بیان داشت:‌ تمامی دستگاه‌های مسئول با استفاده از توان و ظرفیت‌های مجموعه تحت امر خود خدمات لازم جهت رفاه حال شهروندان و مسافران را ارائه دهند.

احمدی وظیفه نیروی انتظامی را در ایام تعطیلات نوروز خطیر خواند و عنوان کرد:‌ تمام دستگاه‌ها و ادارات ذیربط شهرستان رشت موظف هستند امکانات و شرایط مورد تقاضای نیروی انتظامی را برای برقرای نظم و امنیت در شهر فراهم کنند.

وی با اشاره به حل موضوعات درون دستگاهی خاطرنشان کرد:‌ باید مشکلات را بشناسیم و سپس با همکاری و انسجام لازم در جهت رفع آن‌ها اقدام کنیم زیرا بزرگترین هدف همه ما در دستگاه‌های مسئول،‌ خدمات‌رسانی به مردم است.

فرماندار شهرستان رشت عنوان کرد:‌ به توجه به اینکه بهترین مسیر برای خدمت به مردم و پیشبرد اهداف، ایجاد روحیه تعامل است بنابراین دستگاه‌ها نیز با جدیت در راه برقراری تعامل، کوشش کرده و از ایجاد تداخل در امور یکدیگر پرهیز کنند.

احمدی به وجود اختلاف سلیقه‌ها اشاره کرد و گفت:‌ نباید به هیچ عنوان اجازه سوءاستفاده به برخی فرصت‌طلبان داده شود بلکه باید با ایجاد همکاری،‌ انسجام و تعاملات مثبت مسیر صحیح ارائه خدمات را انتخاب و در همان خط مورد قبول به پیش رفت.

وی با اشاره به ساماندهی کمپینگ‌ها ابراز داشت:‌ مدیران ‌شهرداری و نیروی انتظامی ساماندهی‌های لازم را در این مورد  انجام دهند از برپا کردن هرگونه چادر مسافرتی در محیط پارک‌ها‌ یا حواشی معابر سطح شهرها جلوگیری به عمل آورند.

فرماندار شهرستان رشت خاطرنشان کرد:‌ دستگاه‌های ذیربط مانند شهرداری،‌ راه و شهرسازی و راهداری از تاریخ ۱۵ اسفند هرگونه اجرای عملیات و اجرای پروژه‌های عمرانی را تعطیل کنند تا اختلالی در عملکرد سایر دستگاه‌ها نیز رخ ندهد.

رئیس اداره میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری شهرستان رشت نیز در این جلسه اعلام کرد:‌ ۱۰ هتل،‌‌ ۶ مجتمع گردشگری،‌ ۱۱ میهمان‌پذیر ۲ اقامتگاه بوم‌گردی، و ۹۴ رستوران سنتی در شهرستان رشت آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است.

حسین میرزایی با اشاره به راه‌اندازی اسکان موقت نوروزی برای مسافران ابراز داشت:‌ در تعطیلات نوروزی سال ۹۶ بالغ بر یک میلیون و ۸۰۹ هزار نفر مسافر و گردشگر نوروزی از تاریخ ۲۷ اسفندماه لغایت ۱۳ فروردین به شهرستان رشت وارد شدند.

وی از برپایی سه ایستگاه اطلاع رسانی جهت ارائه خدمات سفر خبر داد و گفت:‌ با تمهیدات پیش‌بینی شده و با همکاری شهرداری رشت و اداره میراث فرهنگی و گردشگری سه ایستگاه و کمپ ارائه خدمات سفر را در سه نقطه شهر رشت راه‌اندازی کرده‌ایم.

غلامرضا نجیب رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک رشت نیز در این جلسه تصریح کرد:‌ تعداد ۸۵ مدرسه با ۷۰۰ کلاس درس و با تمامی امکانات رفاهی از سوی آموزش و پرورش جهت اسکان موقت گردشگران نوروزی به ویژه مسافران فرهنگی تدارک دیده شده است.

رضا سلیمی رئیس هلال احمر شهرستان رشت نیز در این جلسه ابراز داشت:‌ طرح نوروزی جمعیت هلال احمر شهرستان رشت هر ساله از تاریخ ۱۵ تا ۲۵ فروردین به اجرا در می‌آید که امسال نیز در سه مسیر اصلی شهرستان رشت مستقر و آماده ارائه خدمات هستند.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت نیز در این جلسه عنوان کرد:‌ برنامه‌ریزی و اقدامات لازم جهت ایجاد نظم و امنیت و آرامش در تمام مناطق شهرستان انجام شده که با همکاری سایر دستگاه‌ها در پیشبرد اهداف مورد نظر برای ایجاد فضای آرام تلاش می‌شود.

سرهنگ رحیم شعبانی با اشاره به اینکه هدف همه دستگاه‌ها خدمات رسانی به مردم است گفت:‌ هنوز جو و فضای مطلوب در شهرستان رشت برای پذیرایی از حجم عظیم مسافران نوروزی برقرار نشده بنابراین باید در اسرع وقت نسبت به مهیا کردن امکانات اقدام شود.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت نیز در این جلسه خاطرنشان کرد:‌ جلسه ستاد نوروزی شهرداری رشت در تاریخ ۲۴ دی ماه برگزار شد و تمهیدات لازم و ایجاد هماهنگی درونی بین واحدهای مختلف برای آماده‌سازی فضای شهری اندیشیده شده است.

علی مقصودی با اشاره بر فراهم آوردن امکانات لازم در سطح شهر بیان داشت:‌ ایجاد ۳۵۰ واحد سرویس بهداشتی،‌ معرفی مکان‌های موقت جهت تخلیه نخاله‌های ساختمانی،‌ آسفالت خیابان‌ها و معابر،‌ رنگ‌آمیزی جداول و سیستم روشنایی از جمله برخی از این اقدامات است.

عکس:ساجده امام دوست

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا