آخرین خبرها

کاهش 16 درصدی تلفات کارگران ساختمانی

کاهش 16 درصدی تلفات کارگران ساختمانی

استان‌ها > مرکزی – مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: تلفات کارگران ساختمانی در سال گذشته 16 درصد کاهش یافته است این در حالیست که تعداد کارگران در استان مرکزی با افزایش رو به رو بوده و این تعداد به حدود 300 هزار نفر رسیده است.

به گزارش خبر آنلاین، محمد تقی آبایی افزود: طبق اصل چهارم قانون کار، بازرسان این سازمان موظفند به همه ی کارگاه ها نظارت و بازرسی داشته باشند تا در صورت مشاهده تخلف نسبت به تعطیلی و پلمپ آن کارگاه اقدام نمایند.
وی متذکر شد: کارفرمایان موظفند حداقل امنیت که مربوط به تهیه ی وسایل ایمنی بوده را برای کارگران فراهم کنند.
آبایی ادامه داد: در حوزه ی بازرسی، تنها کارگاه هایی اجازه ی فعالیت خواهند داشت که کارفرما یک مسئول ایمنی به بازرسان معرفی کند .همچنین بحث اجرای صلاحیت ایمنی کلیه پیمانکاران برررسی می شود و بایستی گواهی تاییدیه سلامت برای معرفی به بازرسان از طرف وزارت کار و رفاه اجتماعی اخذ کنند.
وی تصریح کرد: 112 پیمانکار تاکنون توانسته اند گواهی تاییدیه سلامت اخذ کنند. تفاهم نامه ای با انجمن صنفی کارفرمایان در بحث آموزش و تاییدیه سلامت برای همه منظور کرده ایم. همچنین به کلیه ی کارگاه ها در سال گذشته آموزش لازم در این زمینه داده شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در پایان اضافه کرد: حمایت از کارگران واحدهای اقتصادی که با مشکل مواجه شده‌اند و کمک به واحد اقتصادی مشکل‌ دار از مزیت‌های اقدامات صورت گرفته در این بخش است.

46

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا