آخرین خبرها

مشارکت 82 و 75 صدم درصدی مردم گیلان در انتخابات

به گزارش ایرنا محمدعلی نجفی عصر شنبه در جمع خبرنگاران، تعداد آراء مأخوذه‌ حجت الاسلام حسن روحانی در گیلان را یک میلیون و 43 هزار و 285 نفر عنوان و اظهار کرد: حجت الاسلام روحانی 69.3 درصد از آراء مردم استان را کسب کرده که نسبت به سال 92، 260 هزار نفر معادل 13 درصد بیشتر است.
وی ادامه داد : تعداد آرای مأخوذه‌ حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی نیز 442 هزار و 728 نفر معادل 29.2 درصد ، سید مصطفی میرسلیم 17 هزار و 603 نفر معادل 1.1 درصد و سید مصطفی هاشمی طباء هفت هزار و 750 نفر معادل 0.5 درصد است.
نجفی با بیان اینکه مردم گیلان همزمان با تمامی هموطنان بار دیگر با حضور مقتدرانه خود منش مردم سالاری دینی را به اجرا گذاشتند، از عوامل اجرایی، نظارتی، نظامی، انتظامی، بسیج، بازرسین و دیگر عوامل و رسانه ها قدردانی کرد.
وی خطاب به مردم و طرفداران کاندیداها اظهار داشت : تا دیروز رقابت بین طرفداران کاندیداها وجود داشت، اما از امروز همه با رفاقت، همکاری و همدلی برای ساختن ایرانی آباد و گیلانی همراه با توسعه و امید، برای رفع مشکلات معیشتی، رفاهی و اقتصادی و اجتماعی مردم باید گام برداریم.
وی افزود : در مقابل این عظمت مردم و حضور در پای صندوق های رأی، هر اندازه تلاش کنیم باز مدیون الطالف آنان هستیم.
مردم گیلان همگام با سایر استان ها ، از ساعت هشت صبح 29 اردیبهشت تا ساعت 24 در محل های تعیین شده حاضر شدند تا آرای خود را به صندوق ها بریزند.
یک میلیون و 889 هزار و 655 نفر در استان واجد شرایط رأی دادن در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان بودند و از مجموع واجدین شرایط رأی دادن در انتخابات، 41 هزار و 66 نفر رأی اولی هستند.
همچنین 14 هزار و 665 نفر در انتخابات شوراهای شهر و روستا با هم رقابت کردند که از این تعداد، یک هزار و 625 نفر در شهرها و 12 هزار و 989 نفر در روستاها بودند.
فرآیند رای گیری پنجمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر در آستارا، بندرانزلی، لاهیجان، لنگرود و تالش بصورت الکترونیکی انجام شد. مردم در هرکدام از این شهرها باید هفت عضو شورای اسلامی را انتخاب کنند.
مردم در شهر رشت 11 عضو شورا و در 46 شهر دیگر نیز پنج عضو شورا را انتخاب کردند.
بنا به اعلام ستاد انتخابات کشور، حجت الاسلام حسن روحانی با کسب 23 میلیون و 549 هزار و 616 رای به عنوان دوازدهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران برگزیده شد.
7294/2007

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا