آخرین خبرها

61 درصد دغدغه مردم استان زنجان، خشکسالی و مشکلات آبی است

61 درصد دغدغه مردم استان زنجان، خشکسالی و مشکلات آبی است

استان‌ها > زنجان – مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان، با اشاره به پژوهش در خصوص وضعیت فرهنگی و اجتماعی استان، گفت: دو سال قبل پژوهشی در استان صورت گرفت که در آن، 61 درصد دغدغه مردم استان، خشکسالی و مشکلات آبی عنوان شده است.

به گزارش خبرآنلاین؛ مسیح اله سلطانی، اظهار کرد: جمع بندی این مطالعات ارائه شده نشان می دهد که 52 درصد دغدغه مردم در استان، آلودگی هوا و 41 درصد طوفان، سیل، زلزله و سایر بلایای طبیعی است.
به گفته وی، باید در بین عموم مردم این حساسیت ایجاد شود که خود را با بلایای طبیعی هماهنگ کنند و همواره آمادگی کامل برای مواجه شدن با این بلایا را داشته باشند؛ چرا که کشور ایران و استان، از مناطق زلزله خیز محسوب می ‌شوند.
این مقام مسئول با اشاره به اهمیت سازمان های مردم نهاد در انجام برخی وظایف دولت در زمان بروز حوادث، تاکید کرد: وظیفه دولت در زمان بروز بلایای طبیعی و حوادث مختلف، کمک و ساماندهی به وضعیت مناطق است، اما باید پذیرفت دولت به تنهایی نمی تواند از عهده تمامی این امور برآید و باید سازمان های مردم نهاد به عنوان حلقه واسط دولت و مردم، مشارکت جدی در این زمینه داشته باشند.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان، با بیان اینکه باید در مدیریت بحران، سازمان های مردم نهاد به صورت جدی وارد عمل شوند، یادآور شد: به زودی مرکزی برای فعالیت سازمان های مردم نهاد استان راه اندازی می شود و درخواست شده است تا تجهیزات و امکانات مورد نیاز این مرکز در بخش سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه مدیریت بحران، توسط مسئولان مرتبط، تامین شود.
سلطانی به نقش آموزش مردم در زمان بروز حوادث و بلایای طبیعی اشاره کرد و گفت: در این راستا باید نقش آموزشی تشکل های مردم نهاد در مدیریت بحران تقویت شود؛ به طوری که دستگاه ‌های اجرایی متولی، دوره های آموزشی برای تمامی تشکل های مردم نهاد، پیش بینی و اجرایی نمایند.
وی با انتقاد از فعالیت برخی رسانه ‌ها و عمدتاً شبکه‌ های مجازی در خصوص دامن زدن به نگرانی مردم در زمان بروز حوادث طبیعی، خاطر نشان کرد: برخی به نگرانی های مردم در زمان وقوع بلایای طبیعی همچون زلزله، دامن می زنند که این اقدام و رویکرد، باید اصلاح شود.

46

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا