استان هااسلایدرسیاسی

رئیس ستاد انتخابات گیلان: کمبودی در عرضه تعرفه رأی وجود ندارد

رییس ستاد انتخابات گیلانرشت – رئیس ستاد انتخابات گیلان گفت: مشکلی در حوزه های اجرایی و امنیتی انتخابات استان وجود ندارد ضمن آنکه تعرفه های رأی در شعبه های اخذ رأی سراسر استان، به اندازه لازم وجود دارد و توزیع شده است.

به گزارش تدبیرشرق به نقل از خبرنگار ایرنا مستقر در ستاد انتخابات گیلان، محمد احمدی پور عصر جمعه در جمع خبرنگاران، با اشاره به مطرح شدن احتمال کمبود تعرفه های رأی در شعبه های اخذ رأی استان اظهار کرد: پیش بینی لازم برای مواقع ضروری اندیشیده شده و برای تمام شهرستان ها بیشتر از آمار مشارکت اعلای از سوی فرمانداری ها ، تعرفه توزیع شده است.
وی با اشاره به اعلام برخی از شعبه ها در خصوص رسیدن تعرفه ها به حد نصاب لازم خاطرنشان کرد: چنانچه ذخیره تعرفه در شعبه های اخذ رأی به حد نصاب 70 درصد برسد، از سوی فرمانداری ها نسبت به تزریق تعرفه در شعبه ها اقدام می شود.
احمدی پور به نبود مشکل اجرایی و امنیتی در شعبه های اخذ رأی سراسر گیلان اشاره و اضافه کرد: عدم ارائه گزارشی در خصوص وجود مشکل در برگزاری انتخابات، به دلیل حضور قانونمند و اخلاق مدارانه مردم فهیم گیلان در پای صندوق های رأی است.
وی با اشاره به تمدید زمان برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری گفت: در برخی از شعبه ها در استان ، مردم مدت زمان زیادی را در صف مانده بودند که پس از تشکیل جلسه در ستاد انتخابات استان و رفع مشکلات ، افراد معطلی کمتری در صفوف شعبه های اخذ رأی خواهند داشت.
به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم گیلان همگام با سایر استان ها ، از ساعت هشت صبح امروز (29 اردیبهشت) در محل های تعیین شده حاضر شدند تا آرای خود را به صندوق ها بریزند.
یک میلیون و 889 هزار و 655 نفر در استان واجد شرایط رأی دادن در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان هستند. از مجموع واجدین شرایط رأی دادن در انتخابات، 41 هزار و 66 نفر رأی اولی هستند.
همچنین 14 هزار و 665 نفر در انتخابات شوراهای شهر و روستا با هم رقابت می کنند که از این تعداد، یک هزار و 625 نفر در شهرها و 12 هزار و 989 نفر در روستاها هستند؛ از این تعداد 965 نفر زن و 13 هزار و 700 نفر مرد هستند.
فرایند رای گیری پنجمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر در آستارا، بندرانزلی، لاهیجان، لنگرود و تالش بصورت الکترونیکی انجام خواهد شد. مردم در هرکدام از این شهرها باید هفت عضو شورای اسلامی را انتخاب کنند.
مردم در شهر رشت 11 عضو شورا و در 46 شهر دیگر نیز پنج عضو شورا را انتخاب می کنند.
بر اساس آخرین تقسیمات کشوری، استان گیلان دارای 16 شهرستان، 52 شهر و 43 بخش، 109 دهستان و 2 هزار و 583 آبادی دارای سکنه است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا