استان هااسلایدرخبر داغ

استاندار گیلان: تمهیدات لازم برای انتخابات سالم و حضور حداکثری فراهم است

استاندار گیلان انتخابات 96

رشت – استاندار گیلان گفت: همه شرایط و تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم و امن با حضور حداکثری اقشار مختلف مردم فراهم شده است.

به گزارش تدبیرشرق، محمدعلی نجفی روز جمعه پس از شرکت در انتخابات در شعبه شماره یک اخذ رأی در میدان شهدای ذهاب رشت در جمع خبرنگاران افزود: همانطوری که مقام معظم رهبری در اولین دقایق ، در پای صندوق های رای حضور یافتند، مردم نیز در اولین ساعات، رای خود را به صندوق بیندازند.
وی ادامه داد: خوشبختانه قبل از شروع ساعت اخذ رای، حضور مردم در پای صندوق ها در شهر و روستا در استان چشمگیر بوده و در این انتخابات نیز شاهد حضور حداکثری مردم خواهیم بود.
نجفی با بیان اینکه امروز همه دنیا انتخابات ما را نظاره می کند، گفت: حضور حداکثری و رأی بالای مردم پشتیبان رئیس جمهوری و منتخب مردم خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: در کنار انتخابات ریاست جمهوری ، در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز نظرات مردم موثر است و آنچه که اکثریت مردم علاقمند هستند، همان انتخاب شکل می گیرد.
استاندار گیلان گفت: امروز ما پیام خیره کننده ای را به همه کشورهای منطقه خواهیم داشت و همه در آینده با عطوفت، مهربانی و دوستی در کنار مردم شاهد تحولات ، پیشرفت و توسعه کشور خواهیم بود.
وی با بیان اینکه امروز پیام حضور مردم این است که مردم پای انقلاب هستند و پشتیبان کشور و نظام خواهند بود، تصریح کرد: این پشتیبانی مردم و رای بالای رئیس جمهوری منتخب، تذکری برای خادمین این نظام خواهد بود که اهتمام بیشتری برای رفع مشکلات مردم داشته باشند.
نجفی از مردم خواست تا به شایعه ها و بحث های متفرقه توجه نکنند چراکه تمامی اطلاعیه ها و تذکرات رسمی ستاد انتخابات کشور، از طریق صدا و سیما به مردم منتقل می شود.
مردم گیلان همگام با سایر استان ها ، از ساعت هشت صبح امروز (29 اردیبهشت) در محل های تعیین شده حاضر شدند تا آرای خود را به صندوق ها بریزند.
بر اساس آمار اعلام شده از سوی ستاد انتخابات گیلان، یک میلیون و 889 هزار و 655 نفر در استان واجد شرایط رأی دادن در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان هستند.
از مجموع واجدین شرایط رأی دادن در انتخابات، 41 هزار و 66 نفر رأی اولی هستند.
همچنین 14 هزار و 665 نفر در انتخابات شوراهای شهر و روستا با هم رقابت می کنند که از این تعداد، 1625 نفر در شهرها و 12989 نفر در روستاها هستند؛ از این تعداد 965 نفر زن و 13 هزار و 700 نفر مرد هستند.
در این دوره از انتخابات، سه هزار و پنج شعبه برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و دو هزار و 928 شعبه اخذ رأی برای شوراهای اسلامی شهر و روستا در نظر گرفته شده است.
فرایند رای گیری پنجمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر در آستارا، بندرانزلی، لاهیجان، لنگرود و تالش بصورت الکترونیکی انجام خواهد شد. مردم در هرکدام از این شهرها باید هفت عضو شورای اسلامی را انتخاب کنند.
مردم در شهر رشت 11 عضو شورا و در 46 شهر دیگر نیز پنج عضو شورا را انتخاب می کنند.
بر اساس آخرین تقسیمات کشوری، استان گیلان دارای 16 شهرستان، 52 شهر و 43 بخش، 109 دهستان و 2 هزار و 583 آبادی دارای سکنه است.

/ایرنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا