اجتماعیاستان ها

رئیس شورای شهر رشت: وعده‌های تحقق نیافته حوزه ترافیک رشت مایه شرمساری است

رئیس شورای اسلامی شهر رشت

علوی با اعلام اینکه وعده های تحقق نیافته ترافیکی در رشت مایه شرمساری است افزود: بازگشایی رینگهایی شهری و معابر در خیابان هایی که مشکلات ترافیکی بیشتری دارند امر مهمی است که تا کنون مغفول مانده است.

به گزارش تدبیرشرق به نقل از دیارمیرزا، رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: مشکلات حوزه ترافیکی رشت بسیار فراوان بوده و باید هر چه سریعتر برطرف شود.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رشت سید امیر حسین علوی با تبریک به مناسبت ۲۶ آذر روز ملی حمل و نقل و رانندگان اظهار کرد: خدمات رانندگان زحمت کش خطوط تاکسی رانی ، اتوبوسرانی و مینی بوس درون و برون شهری رشت بسیار ارزنده و قابل احترام است و امیدوارم با تصمیمات مناسب و کارشناسانه در این حوزه شاهد رفع مشکلات این قشر زحمتکش باشیم.
وی با اشاره به مشکلات متعدد ترافیکی شهر رشت تصریح کرد: مشکلات و گره‌های ترافیکی رشت از جمله مباحثی است که همواره موجب دغدغه و نارضایتی شهروندان می باشد و متاسفانه تا کنون در رفع آن اقدام موثری انجام نشده است.
علوی بر لزوم اقدامات کارشناسی شده در بحث ترافیک تاکید و بیان کرد: پروژه (بی آر تی) رشت از جمله مباحثی است که به علت عدم دقت نظر به یک اشتباه و گلایه شهروندان تبدیل شد و هم اکنون در خطوط مربوط به آن شاهد تردد تاکسی و خودروهای شخصی هستیم.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت بازبینی طرح (بی آر تی) را نیازمند تحمیل هزینه مجدد به بیت المال دانست و گفت: نتیجه بازبینی هر چیزی که باشد یقینا هزینه ای مجدد به شهرداری تحمیل خواهد کرد و در شرایط فعلی باید بگویم (بی آر تی) در رشت به درستی اجرا و تعریف نشده است.
وی به گره های ترافیکی شدید در برخی از خیابان های شهر همچون میدان صیقلان، تختی و… اشاره و تصریح کرد: بازگشایی معابر می تواند در برطرف کردن مشکلات ترافیکی رشت موثر باشد اما تا کنون در این زمینه اقدام مشخصی انجام نشده و روز به روز شاهد تشدید وضعیت نامناسب ترافیکی رشت هستیم.
علوی با اعلام اینکه وعده های تحقق نیافته ترافیکی در رشت مایه شرمساری است افزود: بازگشایی رینگهایی شهری و معابر در خیابان هایی که مشکلات ترافیکی بیشتری دارند امر مهمی است که تا کنون مغفول مانده است.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت بیان کرد: در بودجه ۹۷ شهرداری رشت به منظور کاهش مشکلات ترافیکی باید نگاه ویژه ای به این مقوله صورت بگیرد.
وی کمبود اتوبوسهای عمومی در رشت را یکی دیگر از مشکلات فعلی در عرصه حمل و نقل و ترافیک دانست و گفت: در حال حاضر حدود ۳۰ دستگاه اتوبوس در شهر رشت مشغول فعالیت هستند که با توجه به میزان جمعیت شهری با استانداردهای موجود فاصله بسیاری دارند.
علوی بر لزوم افزایش اتوبوس های شهر رشت تاکید و بیان کرد: وقتی از شهروندان انتظار داریم که با خودروهای تک سرنشین در سطح شهر حضور پیدا نکنند باید شرایط مناسب حمل و نقل عمومی را فراهم کنیم و در غیر این صورت انتظاراتی که از آنان داریم بیهوده و خودخواهانه است.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت در خاتمه با تبریک مجدد به فعالان بخش حمل و نقل گفت: امیدوارم با انجام اقدامات کارشناسی شده در کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت تصمیماتی که رضایتمندی و رفاه شهروندان را به همراه دارد گرفته و اجرایی شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا