آخرین خبرها

پرداخت 510 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی گیلان

فرهمند پورعلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، با اشاره به اینکه استاندار گیلان مبتکر قانون رفع موانع تولید بود، افزود: پس ازگذشت اجرای یکسال از این طرح در استان و موفقیت در آن، تمامی کشور از آن الگو گرفتند.
وی اظهار کرد: درحال حاضر استان براساس مبلغ پرداخت تسهیلات تا پایان سال 95، 510 میلیارد تومان رتبه چهارم کشور و از نظر تعداد پرداخت به حدود 900 واحد رتبه سوم کشوری را کسب کرده است.
وی مجموع تعداد واحدهای معرفی شده به بانک جهت دریافت تسهیلات رونق تولید را 2 هزار و 126 واحد عنوان کرد.
رئیس خانه صنعت ، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه تولید و صنعت تابعی از وضعیت اقتصادی کشور است ، اظهار کرد: باتوجه به مشکلات بوجود آمده در سال های اخیر از قبیل تحریم ، بالا رفتن قیمت ارز و مسائلی از این قبیل بطور یقین صنعت و تولید استان هم با آسیب های جدی مواجه شده بود .
وی تاثیرات مشکلات یاد شده را بر صنعت کشور؛ کمبود نقدینگی، عدم پرداخت بموقع تعهدات ، ناامنی شغلی هم برای کارفرما و هم کارگر خواند.
پورعلی خاطرنشان کرد: خوشبختانه طی 2 سال اخیر با توجه به اجرای قانون رفع موانع ، بخش تولید تا حد زیادی بسمت وضعیت مطلوب در حرکت است.
وی اضافه کرد: اکنون گیلان در بخش هایی همچون فولاد ، سلولزی، بخش تولید و داروهای خاص قطب صنعت کشور است و در بخش های لوازم خانگی، الکترونیک، آی تی ، صنایع بسته بندی هم جایگاه مناسب در کشور را دارا است.
2 هزار و 600 واحد صنعتی در گیلان فعال است.
خبرنگار: مریم سلیمانی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7296/6070

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا