علم و تکنولوژی

بی توجهی استارتاپ ها به بازار و دنباله روی از موفقیت های گذشته

یک کارشناس فضای مجازی و موسس شرکت دانش بنیان با اشاره به لزوم نوآوری در فضای استارتاپ (کسب وکارهای نوپایه) می گوید: بعضی از این شرکت ها از بازار شناخت کافی ندارند و تنها دنبال تکرار موفقیت شرکت های قبل هستند.

به گزارش تدبیرشرق، یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال از دیروز (شنبه) در مصلای امام خمینی (ره) آغاز به کار کرد. در این نمایشگاه رسانه های دیجیتال به بخش های مختلفی؛ شامل کتب تخصصی دانشگاهی، همراه هوشمند، نشر دیجیتال، شبکه های اجتماعی، کسب و کارهای نو، خانواده و سبک دیجیتال، دانش دیجیتال، پایگاه های اینترنتی، بازی های رایانه ای و شبکه ملی فرهنگ تقسیم شده و آخرین دستاوردهای خود را طی یک هفته به علاقمندان ارائه می دهند.
سعید بیدرنگ طراح سایت و شبکه اجتماعی پروفایل و موسس شرکتی دانش بنیان به همین نام، در مورد نبود نوآوری در استارتاپ های دیجیتالی و نرم افزارهای مختلف به خبرنگار علمی ایرنا می گوید: اکنون در مرحله ای هستیم که گروه های استارتاپی دیجیتالی برای توسعه نرم افزار بیشتر به نرم افزارها و استارتاپ های خارجی چشم دارند، به واقع این دوران گذار است.
وی افزود: یکی دیگر از مشکلات نگاه استارتاپ ها بیشتر به ایده است به جای اینکه به بازار و مشتری باشد، تنها می خواهند ایده خود را به مرحله محصول یا خدمات برسانند و این مشکل از شناخت ناکافی بازار ناشی می شود.
بیدرنگ با تاکید بر ضرورت شناخت بازار ادامه داد: حباب استارتاپ ها به اندازه کافی بزرگ شده است و در پاره ای موارد بیش از حد توهم وجود دارد که فضای استارتاپی ایران خیلی خوب است در حالی که اینطور نیست.
وی تصریح کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری علاوه بر آموزش به فعالان این عرصه، می تواند اشکالات را شناسایی کند و با افراد موفق یا حتی تجربه های شکست خورده رایزنی کرده و از این راه اشکالات را رفع کند.
این فعال حوزه دیجیتال ادامه داد: فضای استارتاپی کشور باید چابک تر شود، در بخش استارتاپ ها تغییر و رشد زیاد است ولی سیستم قانونگذاری و حمایت از آنها نتوانسته خود را با این رشد و تغییر هماهنگ کند.
وی در مورد وب سایت و شبکه اجتماعی پروفایل نیز توضیح داد: این شبکه اجتماعی هویت تخصصی و اجتماعی ایرانی ها را معرفی می کند، ضمن اینکه ارزش افزوده هایی نسبت به شبکه های اجتماعی مشابه خارجی دارد. برای نمونه فرد می تواند همه شبکه های اجتماعی خود را در پروفایل معرفی کند، کارت ویزیت آنلاین داشته باشد، برای خود رزومه بسازد و در صورتی که فعالیت اجتماعی مرتبط با نهاد یا سازمان مردم نهادی دارد ان را در صفحه خود در پروفایل معرفی کند و حتی قابلیت تایید فعالیت او توسط نهاد وجود دارد.
یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال از 20 تا 26 آبان در 300 غرفه و با ارائه آخرین دستاوردها در زمینه نرم افزارهای دیجیتال آموزشی، رسانه های دیجیتال، شبکه های اجتماعی و …میزبان علاقمندان است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا