آخرین خبرها

استان البرز نیازمند طرح استراتژیک گردشگری است/ ایجاد شغل از مسیر گردشگری

استان البرز نیازمند طرح استراتژیک گردشگری است/ ایجاد شغل از مسیر گردشگری

استان‌ها > البرز – استاندارالبرز با بیان اینکه استان نیازمند طرح جامع گردشگری با کاربرد و خروجی مناسب است،گفت: به دنبال آن هستیم تا در کوتاه ترین زمان ممکن از مسیر ایجاد فرصت های گردشگری به تحقق سهم اشتغالزایی برسیم.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز،صبح چهارشنبه جلسه کارگروه گردشگری استان به ریاست “دکترمحمدعلی نجفی”و با حضور اعضای این کارگروه استانی برگزار شد.
کارگروهی که با شناسایی فرصت های گردشگری استان و جذب سرمایه گذاری از بستر پتانسیل های منطقه ای، زمینه ساز اشتغال زایی نیز در یکی از استان های گردشگر محور در کشور است.
ظرفیت هایی که در جای جای البرز سالها خاموش بوده و اکنون زمان آن است که از این فرصت رشد و نمو پیدا کرده و بارور شود.
اهمیت این کارگروه موجب شد تا بنا به اظهارات عبدالناصرمیرچی مدیرکل صنایع دستی و گردشگری،در اولین جلسه ای که با حضور دکتر نجفی استاندارالبرز برگزار می شود، اختصاصی به موضوع طرح جامع گردشگری به عنوان سند مادر توسعه استان پرداخته شود.
طرحی که چشم انداز توسعه این استان نیز بشمار می رود.
*طرح جامع گردشگری البرز روی ریل تکمیل
طرح جامع گردشگری البرز از سال 93 کلید خورده است و 4 میلیارد ریال اعتبار برای اجرایی شدن آن اعتبار پیش بینی شده که مدتی بود روند اجرای آن به تعویق افتاده بوده است.
طبق اظهارات مشاور علاوه بر اعتبار پیش بینی شده،یک میلیارد ریال نیز برای نظارت بر اجرا و تکمیل، اعلام نیاز شده است.
دکترنجفی استاندارالبرز در این جلسه با بیان اینکه استان البرز نیازمند طرح استراتژیک گردشگری است، گفت:در بخش کشاورزی،خدمات که سهم عمده ای از اشتغالزایی را بر عهده دارد نیازمند احصا فرصت هایی هستیم که منطبق با این طرح می توان به آن دست یافت.
*لزوم تطبیق طرح جامع کاربردی گردشگری استان منطبق با برنامه ششم توسعه
وی با تاکید بر لزوم بازنگری کلی بر طرح جامع گردشگری استان افزود: تطبیق سند گردشگری استان با برنامه ششم و واگذاری امور به بخش خصوصی مورد تاکید است.
رئیس کارگروه گردشگری استان با تاکید بر تسریع در تکمیل طرح مطالعاتی گفت: به دنبال سندی کاربردی با خروجی هستیم.
*ایجاد شغل از راه گردشگری
دکتر نجفی همچنین با تاکید بر اینکه نگاه ما ایجاد شغل از بستر گردشگری است، بیان کرد: این طرح باید به ایجاد فرصت های اشتغال با نگاه بخش خصوصی منتهی شود.
وی بیان کرد: کم نبودند مشاورانی که طرح هایی را مورد مطالعه قرار دادند که بایگانی و محدود به گزارش و تهیه کتابچه های بدون خروجی شد؛ بنابراین نیاز است که با بروز رسانی اطلاعات طرح جامع گردشگری استان در فرصتی کوتاه به ایجاد فرصت های شغلی برسیم.
در این نشست، مشاور طرح جامع گردشگری استان نیز به تشریح مطالعات پایه ای انجام شده پرداخت.تجزیه و تحلیل وضعیت گردشگری استان منطبق با ناحیه بندی منطقه ای و برنامه ریزی استراتژیک از جمله موضوعاتی بود مورد بررسی شده بود.
شناسایی پروژه های پیشتاز، پیش بینی بسته های سرمایه گذاری و فرصت های اشتغالزایی نیز از دیگر اولویت هایی بود که مطرح شد.
نظارت و مدیریت بر روند اجرای طرح برای تکمیل تا پایان راه نیز از نکاتی بود که توسط مشاور طرح مورد تاکید قرار گرفت. تطابق سند آمایش سرزمین با طرح جامع گردشگری،تمرکز بر نقاط مختلف هدف گردشگری از جمله موضوعات طرح شده از سوی نماینده آب منطقه ای استان بود.مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری نیز بهره مندی از ظرفیت کوهستانی و مناطق کویری استان را مورد تاکید قرار داد.
مدیرکل جهادکشاورزی استان نیز خواستار احیای باغات و ایجاد فرصت های اشتغالزایی واحدهای تولیدی کشاورزی در بخش گردشگری شد.
شریفی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در بحث فرهنگ و زیرساخت های فرهنگی نیز خواستار توجه ویژه در طرح جامع گردشگری استان شد.

46

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا