آخرین خبرهااستان هااسلایدراقتصادیفوری

تاریخ جدید برای رسیدن قطاری که همه چشم انتظار اویند؛ مسافران نوروزی با قطار به گیلان می‌آیند/ به دنبال سرمایه‌گذار برای رشت به آستارا و ساری باشیم

مهرداد لاهوتی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه مطالعات ریل‌گذاری رشت به ساری هم‌فاز یک اش آماده‌شده است گفت: راه‌آهن گیلان در بدترین حالت تا عید نوروز افتتاح می‌شود.

به گزارش تدبیرشرق به نقل از فارس، مهرداد لاهوتی بابیان اینکه اهمیت حمل‌ونقل ریلی خیلی زیاد است اظهار کرد: ما بر اساس افق سال ۱۴۰۴ باید حدود ۲۵ هزار کیلومتر راه‌آهن را در کشور آماده ساخته و بهره‌برداری کنیم.

وی افزود: سهم حمل نقل جاده‌ای در کشور ما بالاست و ما حدود ۹۰ درصد حمل‌ونقل کشور را در جاده و ده درصد را بین ریل، هوا و دریا شاهد هستیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه متوسط بهره‌برداری ما از ۲۰۰ کیلومتر بیشتر نمی‌شود گفت: راه‌آهن گیلان پروژه خیلی طولانی شده است و این پروژه از ابتدا ۱۶۴ کیلومتر تا رشت بوده و ۴۱ کیلومتر تا انزلی هم باید اضافه شود.

لاهوتی تصریح کرد: برای پروژه راه‌آهن تا رشت حدود یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است و این پروژه در کل سه هزار ۹۶۰ میلیارد تومان اعتبار دارد.

وی با اشاره به برنامه اتصال این پروژه به انزلی افزود: اگر این پروژه به انزلی متصل شود ۱۸ کیلومتر از آن ۴۱ کیلومتر تا حدود منطقه پیر بازار رشت ۳۰۰ میلیارد تومان پول می‌خواهد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت بابیان اینکه تمامی مسئولان در تلاش هستند که این پروژه به بهره‌برداری برسد گفت: در ۵۰ کیلومتری قزوین یک پلی وجود دارد که مشکل ورق داشته و این ورق باید از کشورهای دیگر وارد شود و مشکل اساسی پروژه در آن منطقه است.

لاهوتی گفت: در جلسه‌ای که با مسئولان در هفته‌های گذشته داشتیم به این نتیجه رسیدیم که این پروژه در ماه زمستان به بهره‌برداری برسد و ان‌شاءالله مسافرین نوروزی ما بتوانند از قطار برای سفر به گیلان استفاده کنند.

وی بابیان اینکه این طرح فواید بسیاری زیادی دارد گفت: ظرفیت حضور مسافرین از طریق راه‌های استان ۴ میلیون در سال و میزان بارها ۱۰ میلیون تن بار است که آثار اقتصادی زیادی دارد و همین‌طور برای سرمایه‌گذار بحث حمل‌ونقل مهم است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه مطالعات ریل‌گذاری رشت به ساری هم‌فاز یک آن آماده‌شده است گفت: فاز خطوط ریل‌گذاری تا رشت در بدبینانه ترین حالت تا عید نوروز افتتاح می‌شود؛ و باید به دنبال سرمایه‌گذار برای اتصال رشت به آستارا و رشت به ساری باشیم و باید بخش خصوصی را وارد میدان کنیم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا