اجتماعیاستان هااسلایدر

سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت برگزار می کند؛ برگزاری و تداوم برنامه ی مفرح «کارناوال شادی و آموزش»/ تلاش برای فرهنگسازی کاهش زباله ی شهری با آموزش کودکان و نوجوانان

یکی از برنامه های محوری سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت تلاش برای فرهنگسازی تفکیک زباله از مبدا و کاهش میزان زباله های شهری از طریق آموزش کودکان و نوجوانان در مدارس رشت با اجرای سلسله برنامه هایی با عنوان کارناوال شادی و آموزش است؛ تا دانش آموزان شهرباران در فضایی مفرح و شاد با مفاهیم حفاظت از محیط زیست و تلاش برای تحقق شهری پاک و پاکیزه بیشتر آشنا شوند.

به گزارش تدبیرشرق به نقل از گیل خبر،  برنامه ی کارناوال شادی و آموزش روزهای دوشنبه و سه شنبه ی این هفته با حضور علیرضا حاجی پور رئیس و کارشناسان و دست اندرکاران این سازمان در مدارس ابتدایی دخترانه ی گلشید در گلسار و پسرانه ی دکتر حسابی در بلوار چمران رشت دنبال شد و ضمن ایجاد لحظات خوش و خاطره انگیز برای کودکان و نوجوانان ؛ مفاهیم زیست محیطی برای آنها بیشتر و بهتر تبیین و تشریح گردید.
علیرضا حاجی پور در باره ی برگزاری این برنامه تاکید کرد: هدف اصلی برگزاری کارناوال شادی و آموزش حساس کردن آینده سازان جامعه ی ما روی مساله ی حفاظت از محیط زیست با تاکید بر کاهش میزان زباله های شهری از طریق تفکیک زباله از مبدا و انجام بازیافت پسماندهای خشک است.
رئیس سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت با قدردانی از مدیران و دست اندرکاران مدارس ابتدایی گفت: به امیدخدا اجرای این برنامه در آینده هم برای فعالسازی کودکان و نوجوانان در اجرای برنامه های زیست محیطی سازمان تداوم خواهد یافت.
وی خاطر نشان کرد: یکی از برنامه هایی که سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت با اجرای این طرح در مدارس ابتدایی دنبال می کند، انتخاب پاکیاران در مدارس است که در هر کلاس دانش آموزی به عنوان پاکیار انتخاب شده و آموزشهای لازم به وی برای اجرای سیاستها و برنامه های زیست محیطی و پاکسازی محیط شهری ارائه می شود و پاکیاران مجری اهداف و سیاستهای این سازمان در مدرسه، خانواده و حتی محله و اجتماع خواهند بود.
در راستای اجرای برنامه ی کارناوال شادی و آموزش برنامه ی آموزشی خاله باران، توضیحات آموزشی کارشناسان سازمان، اجرای نمایشهای کودکانه و اهدای بسته های حاوی اقلام آموزش اصول زیست محیطی صورت می پذیرد و تلاش می شود با فراهم کردن و خلق لحظات شاد برای کودکان و نوجوانان هر چه بیشتر آنها با برنامه های سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت همراه شوند‌.
علیرضا حاجی پور رئیس سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت با ابراز علاقه مندی از اجرا و تداوم این برنامه گفت: کارناوال شادی و آموزش می تواند نقش دانش آموزان را در اجرای برنامه های هدفمند سازمان مدیریت پسماندها برجسته نموده و افزایش دهد و دانش آموزان هم از طریق انتقال این مفاهیم به خانواده ها در افزایش مشارکتهای اجتماعی شهروندان موثر باشند.
مدیران مدارسی هم که طرح کارناوال شادی و آموزش در آنها اجرا می شود؛ نقشی مهم و تاثیرگذار در غنی کردن برنامه های آموزش زیست محیطی دانش آموزان و هدفمند کردن پاکیاران دارند.

برای مشاهده عکس ها در ابعاد بزرگتر به روی عکس کلیک نمائید

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا