آخرین خبرهااستان ها

نشست خبری سخنگوی شورای شهر انزلی: می خواهیم شهرداری انتخاب کنیم که ۴ سال باقی بماند/ بدهی های سنگین انزلی در طول تاریخ بی سابقه بود

سخنگوی شورای شهر انزلی

سخنگوی شورای شهر انزلی در مورد انتخاب شهردار گفت: برای اینکه به تعامل بیشتری  برسیم و یک انتخاب چهار ساله داشته باشیم  به دنبال گزینه نهایی هستیم زیرا در آینده با انتخاب نادرست باید آن فرد را استیضاح کنیم و این امر برای شهر هزینه خواهد داشت و زمان بر است.

به گزارش تدبیرشرق، ابراهیم برف چالان سخنگوی شورای  شهر بندرانزلی در نشست خبری با خبرنگاران درباره آخرین اتفاقات شورا گفت: امروز روز ۱۵ شورا بوده و بنا داشتیم شورا شیشه ای داشته باشیم و همه چیز شفاف باشد تا رسانه ها همه موارد را به مردم منتقل کنند.

وی در مورد انتخاب شهردار نیز گفت: قرار بر این بود که ۱۲ شهریور ماه شهردار انزلی معرفی شود و بین هفت گزینه شهردار که برنامه خود را ارائه دادند توسط اعضای شورا بارها برنامه ها و رزومه ها مورد بررسی شد، و با بررسی ها متوجه شدیم که  چندین گزینه نهایی  لیاقت شهردار شدن را  دارند  اما این شورا با بدهی سنگینی که در طول تاریخ شهرداری انزلی بی سابقه بوده که کار را سخت می کند.  زیرا مردم به ما اعتماد کردند و ما باید بهترین فرد را انتخاب کنیم و شهردار انزلی به گونه ای ویترین شورای شهر است
سخنگوی شورای شهر انزلی گفت: برای اینکه به تعامل بیشتری  برسیم و یک انتخاب چهار ساله داشته باشیم  به دنبال گزینه نهایی هستیم زیرا در آینده با انتخاب نادرست باید آن فرد را استیضاح کنیم و این امر برای شهر هزینه خواهد داشت و زمان بر است.
وی خاطرنشان کرد: هر فردی از ما انتقاد بکند استفاده می کنیم زیرا این شورا تامل پذیر است. البته نظرات احزاب و افراد سیاسی برای انتخاب شهردار مستشاری است و این شورا تحت تاثیر احزاب و جناح ها قرار نمی گیرد، ولی ما  تمام نظرات را می شنویم و در پایان مستقل عمل خواهیم کرد.

برف چالان افزود: در اولین حضورمان در شورا با دو پرونده بزرگ مواجه شدیم یک پرونده ۲۱ میلیاردی خیابان اطباء و یک پرونده ۵ میلیارد که به دنبال بهانه تراشی نیستم ولی می خواهیم مردم بدانند و بدانند که کارمندان و کارگران شهرداری سه ماه است که حقوق نگرفتند، پولی جمع کردیم که حقوق معوقه کارگران بدهیم  که ناگهان در پرونده ای  محکوم شدیم و باید  هزینه آن را بدهیم و البته اکنون بیش از ۱۰۰ پرونده در جریان است  و بدهی ما قطعا  بیش از ۷۲ میلیارد تومان خواهد شد.

سخنگوی شورا ادامه داد: ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیارد تومان به شهرداری انزلی اختصاص خواهد  یافت تا بتواند تجهیزات جدید و به روز را تهیه کند و این اوراق تا پایان شهریور ماه اعتبار دارند و  ما در اینجا به صورت سریع با سه شرکت وارد مذاکره شدیم. در کمیسیون فرهنگی شورا امروز جلسه خواهیم داشت تا سومین دوره جشنواره لاله تالابی برگزار شود و ثبت ملی آن انجام گیرد.

وی در مورد مشکلات سازماندهی شده که قرار است برای شورا شهر جدید پیش بیاید گفت: اینقدر بدبین نیستیم ولی ساز و کاری را پیشبینی کردیم و امیدواریم با همراهی تمام مسئولین شهری بتوانیم به شهر کمک کنند.

برف چالان  در پاسخ به این سوال که منظور شما از تغییرات بنیادی و اساسی در شروع قرن جدید چیست؟ گفت: ما ۳۴ وظیفه داریم و همه آنها به امورات شهری است و بندرانزلی یک شهر توریستی هست و سعی داریم که مقصد گردشگری باشد ولی  باید به سیما شهری و فاضلاب شهری آن برسیم و بسیاری از  فعالیت های زیربنایی را انجام بدهیم. وی ادامه داد: در ۱۸ سال گذشته  شورا برنامه محور نبوده و نمی دانستیم در چندین ماه آینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد اما امروز ما هرچند  وارث بدهی مالی هستیم اما این شورا با برنامه محور است.

برف چالان در ادامه تاکید کرد: مردم انزلی مردم نجیبی هستند و مطالبه گر نبودند و امیدواریم از این به بعد مطالبه گر باشند و خبرنگاران رابط مردم و ما هستند.

همچنین وی در پاسخ به این سوال که شما وکیل هستید آیا در مسایل حقوقی شخصا ورود می کنید؟ گفت: در برنامه داریم یک کمیسیون ۵ نفر حقوقی با وکلای قوی انزلی انتخاب بشود و زکات علمشان را به مردم بدهند و حقوقی دریافت می کنند و در مسایل امور حقوقی ورود می کنند به طوری که پنج وکیل قوی پشت آن باشند.

/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا