استان هااسلایدراقتصادی

در نشست مشترک وزیر صنعت،استاندار گیلان و نماینده مجلس مطرح شد؛ اختصاص 900میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به گیلان

تسهیلات رونق تولید

 استاندار گیلان از اختصاص 900 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به استان خبر داد.

به گزارش تدبیرشرق به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان روز چهارشنبه ، محمدعلی نجفی در حاشیه نشست مشترک وی و نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی با وزیر صنعت ، معدن و تجارت در تهران بیان کرد: پارسال سهمیه گیلان در پرداخت تسهیلات رونق تولید، 470 میلیارد تومان بود که با پرداخت 540 میلیارد تومان تسهیلات به صاحبان صنایع، جزو استان های برتر در این بخش بود.
وی اضافه کرد: امسال با توجه به عملکرد خوب استان، این اعتبارات به حدود 900 میلیارد تومان رسیده است.
نجفی گفت : از این تسهیلات، 600میلیارد تومان برای سرمایه در گردش بنگاه های تولیدی و طرح های نیمه تمام بالای 60 درصد و 290 میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی حدود 450بنگاه و واحد اقتصادی در نظرگرفته شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون صاحبان یک هزار و 157 واحد صنعتی در سامانه بهین یاب برای دریافت این تسهیلات ثبت نام کرده اند، گفت: در این نشست وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور داد در صورتی که گیلان همچون سال گذشته تسهیلات رونق تولید را جذب کند، میزان سهمیه در نظر گرفته شده استان افزایش یابد.
استاندار گیلان خاطرنشان کرد : از یک هزار و یکصد واحد صنعتی در حال ساخت استان، حدود 500 واحد صنعتی بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده تا جایی که اعتبارات و تسهیلات اجازه می دهد، در خصوص تکمیل این واحدها مساعدت های لازم انجام شود.
نجفی کمک به رونق صنعت ابریشم را ازدیگر مباحث مطرح شده در نشست با وزیر صنعت عنوان و تصریح کرد: مقرر شد تا گروهی به سرپرستی یکی از معاونان وزیر ، به گیلان سفر کنند و پس از برگزاری نشست های کارشناسی و ارائه راه حل های پیشنهادی، نشست نهایی در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شود.
نشست مشترک استاندار گیلان و نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی با وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص تکمیل طرح های نیمه تمام صنعتی استان در تهران برگزار شد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا