استان هااسلایدرسیاسی

مخالفت کاسبان تحریم با دولت روحانی عجیب نیست

فرشاد نوروزپور انزلی

به گزارش تدبیرشرق به نقل از گیل نگاه، ستاد انتخاباتی حامیان روحانی در انزلی در شامگاه پنج‌شنبه ۲۱ اردیبهشت نیز میزبان جمع پرشوری از شهروندان این شهر بود. قرار بود علی شکوری راد دبیر کل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی به همراه فرشاد نوروزپور مشاور رسانه‌ای ستاد روحانی در گیلان سخنرانان این مراسم باشند که دقایقی مانده به آغاز مراسم از سخنرانی شکوری راد جلوگیری و هادی حق شناس نماینده سابق انزلی در مجلس به جای او به سخنرانی پرداخت. (گزارش مشروح را از اینجا بخوانید)

فرشاد نوروزپور مشاور رسانه ای ستاد دکتر حسن روحانی در گیلان در ستاد مرکزی روحانی در شهرستان بندرانزلی با اشاره به فعالیت ستادهای شهرستانی، ستاد انزلی را یکی از فعال ترین و پرشورترین ستادهای استان در روزهای اخیر دانست.

نوروزپور در ادامه با بیان اینکه دو گفتمان غالب در فعالیت های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تعریف می شود؛ افزود: یک گفتمان مبتنی بر برنامه و عقلانیت معطوف به عمل است و دیگری مبتنی بر شعارهای سطحی و کلی گویی.

قالیباف نماینده بُرشی متناقض در عرصه سیاسی-اقتصادی ایران است

این روزنامه نگار گیلانی در ادامه با اشاره به برخی شعارهای نامزدهای منتقد دولت، شعارها و سابقه آنها را متناقض دانست و افزود: کسی که در سال ۸۴ شعار و ژست دکتر و خلبان گرفته بود و در کنار هواپیما عکس می گرفت تا گفتمانی از زندگی شیک و ایده آل برای ایرانیان را ترسیم کند امروز از سفره محرومان و مستضعفین سخن می گوید و سعی دارد خود را شبیه به نامزد دیگری در همان سال بکند که با ظاهری متفاوت از چهره آشنای مدیران سیاسی و باشعار «آوردن نفت بر سر سفره مردم» پا به رقابت گذاشته بود حاضر شده بود‌ .

او افزود: خلبان آن روزها اکنون لباس خلبانی را در آورده و با پیراهنی ساده به جای سفره مردم، بحث یکسان سازی و پرکردن یخچال بازنشستگان را مطرح کرده است.

نوروزپور با بیان اینکه بررسی روند فعالیت و اقدامات این افراد در حدود دوازده سال اخیر نشان دهنده یک تناقض رفتاری و علمکردی است تصریح کرد: این رفتار متناقض نماینده برشی نه چندان پرتعداد از جامعه سیاسی-اقتصادی ایران است که امروز از روحانی ناراضی هستند و همه تلاش خود را برای کنار زدنش به کار بسته اند.

او افزود: این ها همان کسانی هستند که برای ظاهرسازی تسبیح به دست می گیرند اما همزمان به فکر انبار کردن روغن و برنج در سوله هایشان بودند تا از وضعیت متلاتم بازار، سود بیشتری کسب کنند، پس طبیعی است که این عده از دولتی که کاسبی شان را برهم زده باشد دل خوشی نداشته باشند.

نوروزپور تاکید کرد: البته این به معنای تایید درصد بندی و تقسیم کردن مردم نیست چرا که حامیان و مدیران دولت روحانی اساسا نگاه خط کشی نسبت به ملت ندارند و دولت را دولت صد در صد مردم از کارگزار تا مخالف می دانند.

او با انتقاد از کسانی که برای مقاصد انتخاباتی هرگونه فعالیت اقتصادی و سرمایه گذاری را تقبیح می کنند افزود: به  جای برچسب زدن و زالو صفت خواندن فعالین اقتصادی و افراد توانمند باید آنها را به کارآفرینی و تولید تشویق کنیم.

مشاور رسانه ای ستاد روحانی ادامه داد: به فرض پذیرش تقسیم بندی مدنظر آقایان که البته کپی برداری کودکانه از کشورهای دیگر است، باید بررسی کنیم که شعاردهندگان علیه این وضعیت خودشان چه نقشی در ایجاد آن داشته اند.

او با اشاره به نقش مدیریت شهری در ایجاد شکاف های اقتصادی و اختلاف طبقاتی در شهرها اظهار کرد: مدیر ۱۲ ساله تهران نمی تواند از وضعیتی که حاصل سیاست تراکم فروشی و برج سازی های افسارگسیخته شهرداری تحت مدیریت اوست اعلام برائت کند که امروز می بینیم وضعیت ابتدا تا انتهای خیابان ولیعصر تهران دو دنیای متفاوت است.

او افزود: ایشان اکنون خود را مخالف برج سازان و سرمایه گذاران نشان می دهد و انگار تاکنون در هیچ جایی از مدیریت کشور نقش نداشته اند.

دلیل تمرکز سه نامزد منتقد دولت بر مساله اقتصادی چیست؟

مدیرمسوول پایگاه خبری گیل نگاه، با بیان اینکه برخی حافظه مردم را بسیار ضعیف پنداشته اند افزود: کسانی که شعارهای عوام فریبانه و غیرممکن سر می دهند در واقع به مردم توهین می کنند.

او سپس با طرح این سوال که چرا اکنون همه کاندیداها فقط شعارهای اقتصادی سر می دهند؛ گفت: نگاه به عملکرد چهارساله دولت نشان می دهد فضای فرهنگی پویا و سالم شده است و امنیت فرهنگی جانشین فرهنگ امنیتی شده است، او همچنین شروع به کار دوباره خانه احزاب و از سرگیری فعالیت احزاب و تشکل های مردم نهاد را نشانه فضای باز سیاسی در کشور به عنوان یکی از دستاوردهای دولت یازدهم دانست.

این فعال رسانه ای با اشاره به حضور زنان در عرصه های مختلف گفت: علاوه بر دهیار و بخشدار شاهد حضور فرماندار زن در نقطه مرزی هستیم؛ آیا دخیل کردن اهل تسنن در مدیریت کشور در دولت قبل هم تحمل می شد؟

او افزود: دخترانی مانند مبینا نژاد گیلانی که در بالاترین سطح ورزش جهان صاحب مدال شده اند در سایه حمایت و نگاه دولت است که به خانه ماندن محکوم نمی شوند و این یعنی گشایش در حوزه های اجتماعی.

این کارشناس حقوق بین الملل تحولات حوزه روابط خارجی در دولت یازدهم را چشمگیر و مثبت ارزیابی کرد و افزود: ویترین تغییر در حوزه روابط خارجی دولت حل پرونده هسته ای و موضوع برجام بود که با اراده ملت، تدبیر دولت و تصمیم نظام به سرانجام رسید.

او مخالفان برجام را مثال کسانی دانست که سالها در کوچه ای بن بست می دویدند و سر خود را به دیوار انتهای کوچه می کوبیدند و افزود: طبیعی است که این افراد از حل پرونده هسته ای و جلوگیری از تحمیل هزینه های اضافی بر ملت ناراحت باشند.

او سپس وضعیت اقتصاد ایران پیش از آغاز به کار دولت یازدهم را، سقوط در چاه توصیف کرد و گفت: نه چهار سال که چهارده سال هم زمان کمی برای پر کردن این چاه است و طبیعی است که تلاش های دولت برای پرکردن این چاه و رساندن آن به سطح نادیده گرفته شود.

نوروزپور با انتقاد از کسانی که دولت را به شعار و حرف زدن متهم می کنند گفت: اتفاقا تلاش دولت برای جبران کاستی ها مصداق بارز عملگرایی است؛ چرا که دولت به جای پرداختن پول مستقیم به بخشی از مردم برای فریب آنان به مقاصد سیاسی، در حوزه های اساسی و زیرساختی سرمایه گذاری کرد تا دیگر امکان بازگشت به عقب در اقتصاد نباشد و این یعنی عمل گرایی همراه با عقلانیت.

مشارکت پایین در انتخابات تنها رقیب روحانی

مشاور رسانه ای ستاد روحانی در ادامه خطاب به خطاب به حاضرین در ستاد انتخاباتی روحانی گفت: همه واجدین شرایط شرکت در انتخابات ۹۶ یک مسئولیت دارند و آن مسوولیت در برابر فردای ایران است. او افزود: ادامه دولت تدبیر و امید در دولت دوازدهم صرفا تمدید کابینه نیست بلکه حرکت از یک پیچ تاریخی است که نیمی از آن در سال ۹۲ طی شده است.

او ادامه داد: باید به رسالت و نقش تاریخی خود واقف باشیم، به این مسیر ایمان و اعتقاد داشته باشیم دیگران را به حضور در انتخابات دعوت کنیم تا روز بعد از انتخابات حسرت کم کاری خود را نخوریم.

این روزنامه نگار در ادامه تنها رقیب روحانی در انتخابات ۲۹ اردیبهشت را مشارکت پایین در انتخابات اعلام کرد و گفت: باید با تمام افرادی که تردید دارند صحبت شود تا در معرض شعارهای عوام فریبانه قرار نگیرد.

او افزود: با فرض مشارکت تقریبا ۶۰ درصدی در انتخابات، روحانی حدود ۱۸ میلیون رای می خواهد و در اینجا حساسیت و اهمیت تلاش های انتخاباتی بیش از پیش معنا پیدا می کند.

او با انقاد از کسانی که نتیجه انتخابات را از پیش تغیین شده می دانند افزود: این تصور اینکه همیشه دولت ها هشت ساله هستند و یا این که از قبل تصمیم گرفته شده شخص دیگری رئیس جمهور شود را پاشیدن بذر ناامیدی در جامعه دانست و گفت: اساس روی آوردن مردم در انتخابات ۹۲ به روحانی همین امید به بهبود شرایط بود.

یادآوری گذشته برای درک تغییرات ملموس

نوروزپور در ادامه با انتقاد از کسانی که چشم بر تغییرات ملموس در دوران فعالیت دولت یازدهم می بندند افزود: کافی است صف های جلوی سوپر مارکت ها که برای مرغ٬ روغن و حتی پودر لباسشویی کشیده می شد را به یاد بیاریم.

او ادامه داد: ‌ یادمان نرفته نفس هایی که به خاطر نبود دارو قطع شد‌ و در همان وضعیت عده ای مشغول تجارت و کاسبی با جان مردم به خاطر وضعیت ناشی از تحریم ها بودند، پس طبیعی است که این کاسبان امروز مخالف دولت روحانی باشند.

نوروزپور در پایان از علاقه مندان به آینده کشور و کسانی که تصمیم خود را برای استمرار دولت تدبیر و امید گرفته اند خواست همه تلاش و همت خود را برای آوردن کسانی که هنوز تردید دارند پای صندوق های رای به کار بندند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا