آخرین خبرها

تمجید “ماریا دوتسنکو ” نماینده سازمان ملل از اتوبوس آموزشی “شهرمون”

تمجید “ماریا دوتسنکو ” نماینده سازمان ملل از اتوبوس آموزشی “شهرمون”

استان‌ها > مازندران – رئیس مرکز اطلاعات همگانی سازمان ملل متحد در بازدید از کارگاه آموزشی سیار سازمان، طرح اتوبوس “شهرمون” سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری را یک طرح بی نظیر در جهان عنوان کرد.

به گزارش  خبرگزاری خبرانلاین از  ساري؛ ماريا دوتسنكو رئيس مركز اطلاعات همگاني سازمان ملل متحد، شامگاه دوشنبه، با حضور در اتوبوس آموزشي شهرمون با تمجيد از كار ارزشمند سازمان مديريت پسماند شهرداري ساري، اظهار داشت: با ديدن اين اتوبوس خيلي تحت تاثير قرار گرفته ام.
وي ادامه داد : در هيچ كجاي دنيا چنين طرحي را نديده بودم و وقتي وارد اين اتوبوس شدم شوكه شدم. خوشا به حال كودكان ساروي و مازندراني كه چنين اتوبوس و چنين طرحي براي آن ها محيا شده تا اصول اوليه برخورد با زباله و پسماند را ياد بگيرند. اين اتوبوس خيلي زيباست و بي شك مي تواند كاربردهاي خوبي براي شهر ساري در جهت فرهنگ سازي براي كودكان و خانواده ها داشته باشد.
ماريا دوتسنكو طرح فوق را يك حركت با ارزش خطاب كرد و با تمجيد از شهرداري ساري و سازمان مديريت پسماند ساري گفت: اين طرح، يك حركت فوق العاده از سوي مسئولين شهري ساري بود كه من چنين طرحي را حتي در كل دنيا نديده بودم و بايد به احترام مسئولين شهري ساري ايستاد و آن ها تشويق كرد. اين طرح بي نظير مي تواند گام موثري در فرهنگ سازي باشد.
رئيس مركز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران گفت: هر فردي مي‌تواند و مسؤول است تا جهان را براي بهتر شدن تغيير دهد.
دوتسنكو افزود : خوشحالم از اينكه در اين حوزه به كودكان و نوجوانان آموزش مي دهيد تا نه ‌تنها از محيط زيست خود حفاظت ‌كنند بلكه الگوي جامعه نيز باشند.
دوتسنكو در نقل قولي از آنتونيو گوترش، دبير كل سازمان ملل متحد، گفت: ما بايد پيشرفت كنيم، بايد به آينده بنگريم، هرچقدر كه سخت به نظر آيد. اقدام سازمان مديريت پسماند در جهت فرهنگ سازي براي كودكان و خانواده ها قابل ستايش است و اميدوارم اين فرهنگ سازي ها در تمامي شهرها برقرار شود تا شهرهاي تميزي در كل كشور داشته باشيم.
دوتسنكو در پايان گفت: نسل آينده ما بايد بدانند كه آينده اين گوشه دوست‎داشتني از مازندران، اين كشور زيبا و كره زمين به‎زودي در دستان آنها است و ما بايد از اين سياره محافظت كنيم، اقدام ارزشمند سازمان مديريت پسماند شهرداري ساري و اجراهاي طرح هاي مختلف در جهت فرهنگ سازي مي تواند به اهداف ما در جهت حفاظت از محيط زيست كمك هاي شاياني كند و اميدوارم اين فرهنگ سازي ها در شهر ساري ادامه دار باشد

46

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا