آخرین خبرهااستان هااسلایدر

اسماعیل حاجی پور: انتخاب عجولانه شهردار رشت به نفع شهروندان نیست|معتقد به انتخاب شهردار بومی هستم

اسماعیل حاجی پور

منتخب مردم در شورای پنجم شهر رشت گفت: در شورای چهارم رشت حضور سه سرپرست و دو شهردار را تجربه کردیم و توصیه بنده به همکاران شورای پنجم این است که در خصوص انتخاب شهردار رشت عجولانه تصمیم‌گیری نشود.

به گزارش تدبیرشرق به نقل از فارس، اسماعیل حاجی پور امروز در حاشیه انتخاب سرپرست شهرداری رشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت اظهار کرد: نباید در انتخاب شهردار رشت به‌گونه‌ای عمل کرد که بعد از گذشت چند ماه مجدداً موضوع طرح سؤال و استیضاح مطرح شود.

وی با اشاره به اینکه در انتخاب شهردار رشت باید تمام جوانب را در نظر گرفت تصریح کرد: منتخبین شورای پنجم با انتخاب صحیح شهردار آینده موجب تثبیت مدیریت خواهند شد و یقیناً این مهم تثبیت مدیران شهرداری رشت را به همراه خواهد آورد.

حاجی پور افزود: پیشنهاد می‌کنم فردی را به‌عنوان شهردار انتخاب کنیم که چهار سال در این جایگاه بماند و بنده شخصاً معتقد به انتخاب شهردار بومی برای رشت هستم.

منتخب مردم در شورای پنجم رشت با تأکید بر انتخاب شهردار بومی تصریح کرد: اگر قرار باشد از بین گزینه‌های غیربومی شهردار رشت انتخاب شود باید از بین گزینه‌های ملی و افرادی که دارای شرایط ویژه‌ای باشند را برگزینیم.

وی با تکذیب هرگونه انتخاب از پیش تعیین‌شده‌ای در خصوص شهردار رشت بیان کرد: از همه افرادی که در مصاحبه انتخاب شهردار رشت شرکت کرده و برنامه‌های خود را ارائه نمودند سپاس گذارم و اعلام می‌کنم از جمع ۳۲ نفره شرکت‌کننده در مصاحبه پنج نفر با نظر منتخبین شورای پنجم انتخاب و از بین آن‌ها بر اساس شاخص‌ها و آرایی که اخذ خواهد شد شهردار آینده رشت را به شهروندان معرفی خواهیم کرد.

حاجی پور با اشاره به شایعات انتخاب از پیش تعیین‌شده شهردار رشت گفت: مرتضی عسگری مدیرعامل یکی از شرکت‌های بزرگ تهران نیز قرار بود در مصاحبه انتخاب شهردار رشت شرکت نماید.

منتخب مردم رشت در شورای پنجم افزود: شایعات بسیاری در خصوص انتخاب عسگری به‌عنوان شهردار از پیش تعیین‌شده شهر رشت مطرح شد اما واقعیت آن است که وی با حضور در جلسه منتخبان شورای پنجم انصراف خود را به علت مشغله کاری اعلام نمود.

وی با تأکید بر اینکه تمایل دارم از تجربیات اعضای شورای ادوار گذشته رشت استفاده کنیم تصریح کرد: افرادی که درگذشته عضو شورای رشت بودند تجربیات خوبی در اختیاردارند و سرمایه‌های شهر هستند و باید از توانائی‌های آنان بهره‌مند شویم.

حاجی پور بابیان اینکه نباید مباحث سیاسی به شوراها ورود داده شود گفت: بهره‌مندی از تجربیات اعضای دوره‌های گذشته شورا اقدامی هوشمندانه است و به‌عنوان یکی از منتخبین مردم رشت در شورای پنجم از این موضوع استقبال خواهم کرد.

در نخستین نشست شورای پنجم شهر رشت، فرامرز جمشیدپور با ۶ رای اعضای شورای شهر رشت به عنوان سرپرست شهرداری رشت ابقا شد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا