استان ها

به‌زودی ۱۶۶ پروژه در لاهیجان افتتاح می‌شود/ لاهیجان جزء ۲۰ شهر مقصد گردشگران ایران

فرماندار لاهیجان

به گزارش تدبیرشرق و به نقل از گیل نگاه، احمدی با اشاره به ظرفیت شهرستان لاهیجان گفت: لاهیجان سومین شهر پرجمعیت استان با ۱۴۷ هزار تن است. حدود ۱۰۱ هزار نفر در شهر و مابقی و در رودبنه و روستاها ساکن هستند.

فرماندار لاهیجان بابیان اینکه لاهیجان شامل ۱۸۰ روستا، هفت دهستان و دو بخش مرکزی و رودبنه است، گفت: لاهیجان جز بیست شهر ایران برای مقصد گردشگری تعریف‌شده است.

احمدی سپس به محور توسعه لاهیجان اشاره کرد و گفت:با توجه به اینکه  ۱۰ درصد زمین‌های برنج استان و همچنین ۲۴ هزار هکتار از باغات چای  در این شهر قرار دارد محور اول توسعه شهرستان، کشاورزی است.

او محور دوم توسعه شهرستان را  گردشگری و سومین را  نیز صنایع تبدیلی و صنعت  عنوان کرد.

فرماندار لاهیجان  بابیان اینکه بااراده دولت قدر سهم کشاورزان چایکار پرداخت‌شده است گفت: با تأکید و پیگیری سازمان چای و استاندار به‌موقع نسبت به پرداخت پول چای اقدام کنیم.‌

او افزود: ۱۴ هزار  و ۱۰۰ تن برگ سبز به ارزش  ۲۸ میلیارد تومان خریداری‌شده است و همچنین ۹۶ درصد مبلغ چین بهاره به‌حساب کشاورزان واریزشده است.

لاهیجان مقصد گردشگران استان گیلان

فرماندار سپس به موضوع گردشگری لاهیجان اشاره کرد و گفت: دلیل زنده‌بودن شهر و اینکه طراوت و زندگی احساس می‌شود، لاهیجان اولین و یا دومین شهر مقصد گردشگری در استان است. او ادامه داد: این موارد باید ما را وادار کند که زیرساخت‌ها را فراهم کنیم.‌

احمدی بابیان اینکه  درزمینه ساخت هتل و مسافرخانه اقدامات خوبی صورت گرفته است گفت: هتل پنج ستاره رسپینا در هفته دولت افتتاح می‌شود و یک هتل چهار ستاره نیز در سال ۹۷ آماده خواهد شد.

فرماندار لاهیجان سپس به دو شهرک صنعتی تموشل و سوستان اشاره کرد و گفت:صد هکتار در رودبنه نیز به‌عنوان منطقه ویژه اقتصادی تعریف‌شده است.

او این منطقه ویژه را سبب ایجاد تحول بنیادی دانست و گفت: پیگیر کارهای اداری هستیم که سبب رونق اقتصادی و اشتغال خواهد شد.

فرماندار لاهیجان شهر لاهیجان را  شهری فرهنگی توصیف کرد و با اشاره به تئاتر خیابانی گفت:  تئاتر خیابانی رویداد ارزشمندی است که علاوه بر ایجاد  شور و شعف و امید در شهر در بحث انتقال فرهنگ نیز بسیار تأثیرگذار است

پروژه‌های بزرگ لاهیجان نیازمند بودجه ملی

او سپس به چند پروژه بزرگ شهر که برای اتمام نیازمند  اراده جمعی است اشاره کرد.

احمدی ورزشگاه تختی ، کنارگذر میدان گیل  و مجتمع فرهنگی هنری لاهیجان  را سه پروژه‌ای دانست که برای تکمیل نیازمند اعتبارات بیشتری هستند.

فرماندار لاهیجان سپس با اشاره به در پیش بودن هفته دولت گفت: علی‌رغم تلاشی که برای ورود دولت به حاشیه  انجام شد اما تلاش کردیم که به مشکلات رسیدگی شود.  او ادامه داد: به دلیل نگاه حرفه‌ای به مشکلات از فضای کار بعد انتخابات خارج نشدیم.

احمدی با اشاره به  فرا رسیدن هفته دولت و شهادت رجایی و باهنر گفت: فراز و نشیب تاریخ انقلاب نشان می‌دهد مقاومت مردم ایران بسیار زیاد بوده است و مردم لحظه‌ای باوجود کینه‌توزی‌ها از آرمانهای خود غفلت نکردند.

او ادامه داد: در هفته دولت ۱۶۶ پروژه به ارزش بیش از ۱۷۹ میلیارد تومان برای  ۱۹۴۷ تن فرصت شغلی ایجاد می‌کند تا گام کوچکی در راستای تحقق شعارهای رئیس‌جمهور برداشته شود.

احمدی افزود: دو پروژه بخش خصوصی هتل ۵ ستاره رسپینا و بیمارستان میلاد در این هفته با حضور مقامات کشوری افتتاح خواهد شد.

فرماندار لاهیجان سپس به برخی از مشکلات زیرساختی این شهر نیز اشاره کرد. او جاده‌های روستایی استان را نیازمند توجه بیشتر عنوان کرد و گفت: از ۶۱۰ کیلومتر جاده  روستایی شهرستان تنها ۳۰۰ کیلومتر آن آسفالت است .

آمار عجیب فرسودگی شبکه برق لاهیجان

احمدی همچنین به ۱۵۰۰ کیلومتر شبکه برق لاهیجان اشاره کرد و گفت: ۵۰ درصد شبکه برق شهرستان لاهیجان دچار فرسودگی است که  باید مرتفع شود.

او در پایان همچنین با اشاره به آغاز به کار شورای پنجم در چهارشنبه اول شهریور گفت: شورای چهارم شورای همراهی بودند و  امیدواریم که  شورای پنجم نیز در همین مسیر باشند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا