آخرین خبرها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی :مدیران نباید به خاطر مسائل جزیی از خبرنگاران شکایت کنند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی :مدیران نباید به خاطر مسائل جزیی از خبرنگاران شکایت کنند!

استان‌ها > لرستان – صبح امروز مراسم بزرگداشت روز خبرنگار با حضور استاندار لرستان و هیئت همراه،نماینده ولی فقیه در استان و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در محل تالار آرشین خرم آباد برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان،در این آیین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان ضمن تبریک روز خبرنگار بیان داشت:سابقه کار رسانه و حرفه پراهمیت خبرنگاری در کشور از قدمت زیادی برخودار بوده و به جهت همین اهمیت، خبرگزاری یک ماه پیش از نهاد دانشگاه در کشور تاسیس شد.
حجت الاسلام حنان افزود:خبرنگار برای ایفای نقش تاثیرگذار نیازمند دو نوع امنیت است،اول امنیت فکری و دوم امنیت شان و منزلت.
وی خبرنگار را در نقش یک جراح برشمرد که با داشتن شرایط لازم باید در امنیت فکری و آزادی فکر و اندیشه مطالبه گر  و تحلیلگر حق و حقیقت باشد.
مدیر کل ارشاد و فرهنگ اسلامی در خصوص برخی دعاوی و شکایات مدیران از این قشر گلایه کرد: احضار خبرنگاران به دادگستری در شان خبرنگاران نبوده و شایسته نیست مدیران محترم دستگاههای اجرایی به خاطر مسائل پیش پا افتاده و جزیی بلافاصله از این قشر خدوم شکایت به دستگاه قضایی ببرند.
حنان با اشاره به اوضاع معیشتی اصحاب رسانه تکمیل کرد: معیشت و منابع درآمدی رسانه به مبحث توزیع عادلانه آگهی ها وابسته است و در صددیم طی رایزنی شورای اداری خانه مطبوعات تمامی آگهی های ثبتی از طریق ارشاد به مرحله ثبت م الف رسیده و پس از آن به نشریات واگذار شود.
وی تصریح کرد:توزیع ناعادلانه آگهی ها و تخلفات برخی مدیران یا رسانه ها پیگیری خواهد شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد:خبرنگاری که رسما خبرنگار شناخته شود به چهار گروه اطلاق می شود:
1-از دیدگاه مرجعیت خبرنگارانی که در سامانه خانه مطبوعات وزرات ارشاد ثبت نام کرده اند.
2-افرادی که مشمول بیمه خبرنگاران هستند.
3-افرادی که دارای کارت روزنامه نگاری هستند.
4-افرادی که در روزنامه های سراسری و نشریات رسمی موفق به کسب رتبه برتر شده اند.

46

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا