استان ها

فرماندار آستارا: آموزش‌ها در مدارس تک بعدی است

فرماندار آستارا

فرماندار آستارا گفت: آموزش های ما در مدارس بیشتر تک بعدی شده و آموزش و پرورش باید در تحرک بخشی دانش آموزان برنامه داشته باشد.

به گزارش تدبیرشرق، یونس رنجکش در دیدار  با مدیران آموزش و پرورش شهرستان آستارا که به مناسبت هفته معلم برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های کلان دولت که تاکید بر تحرک بخشیدن به فضاهای آموزشی دارد آموزش و پرورش باید تلاش مضاعفی از خود به خرج دهد تا گام‌های بزرگی در این زمینه برداشته شود.

وی افزود: آموزش‌های ما در مدارس بیشتر تک‌بعدی شده و وقتی دانش‌آموز پس از پایان تحصیلات ابتدایی و متوسطه وارد دانشگاه می شود تازه درمی یابد چیزی یاد نگرفته و اندوخته ای ندارد، این در حالی است که در سیاست‌های کلان دولت آمده است آموزش و پرورش باید در تحرک‌بخشی دانش‌آموزان برنامه داشته باشد.

به گفته رنجکش؛ یک موضوع دیگر در بحث آموزش و پرورش، برگزاری المپیاد های ورزشی و تحرک بخشی به محیط مدارس است، در گذشته مدارس پویایی و تحرک بیشتری داشته اند ولی متاسفانه الان تحرک کمتری وجود دارد، ورزش و بازی هم محیط را با نشاط می کند هم سلامت عمومی دانش آموزان را در پی دارد که باید به آن بطور جدی پرداخته شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه الان همه دانش آموزان به نوعی از سطح اطلاعات بالایی برخوردارند و این بواسطه ارتباط پیوسته با شبکه های ارتباطی است و درک مفهومی خوبی از مباحث اجتماعی دارند از همین رو ما نیز نیازمند ارائه آموزش های تکمیلی و آموزش های پرورشی هستیم، و این فقط مختص شهرستان نیست و در سطح کشور نیز به ان باید توجه شود.

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا تصریح کرد: بخشی از این مشکلات با مدیریت در سطح کلان حل می گردد و بخشی دیگر نیز نیازمند تلاش مسئولان آموزش و پرورش در سطح شهرستان هست که باتوجه به نیروهای انسانی خوبی که آموزش و پرورش در سطوح مدیریت و آموزش دارد می‌توانیم امیدوار باشیم با برنامه ریزی درست این نیاز نیز برطرف شود.

وی با تاکید بر اینکه “موضوعات مرتبط با شهرستان یک موضوع ملی است” گفت: اگرچه در منابع مالی مشکلاتی وجود دارد اما شهرستان این آمادگی را دارد دانش آموزان را طی برنامه‌هایی که توسط آموزش و پرورش برنامه ریزی می شود در مسیر آموزش های تربیتی و مهارت آموزی درست هدایت کند چرا که برای خدمات عمومی و آموزش های مهارتی، هزینه حکم سرمایه گذاری را دارد و فرمانداری هم در این زمینه کمک خواهد کرد.

در ادامه این دیدار رئیس آموزش و پرورش آستارا ضمن قدردانی از فرماندار به ارائه گزارشی از عملکرد آموزش و پرورش شهرستان و معرفی همکاران خود پرداخت. تقدیر از چهار نفر از همکاران جانباز و فرزند شهید آموزش و پرورش توسط فرماندار آستارا از دیگر برنامه های این دیدار بود.

/ایلنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا