استان هااسلایدر

ندیمی اظهار کرد: رابطه ایران با آمریکا محدود به برجام نیست | برخی همه مسائل کشور را به برجام و هسته‌ای متصل می کنند

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی رابطه ایران با آمریکا را محدود به برجام ندانست و گفت: رصد مباحث در حوزه برجام خوب است اما با پررنگ کردن تحریم‌ها در حال مشکل سازی برای برجام هستیم.

به گزارش تدبیرشرق به نقل از فارس، ایرج ندیمی بابیان اینکه مذاکرات ایران در برجام منحصر به آمریکا نیست اظهار کرد: گرچه آمریکا نقش پررنگی در مذاکرات داشته اما باید نقش گروه ۱+۵ در برجام نیز دیده شود.

وی بابیان اینکه در ایران است که فقط آمریکا دیده می‌شود، افزود: برجام باید به یک موضوع بین‌المللی برای همه جهان ازجمله آمریکا و اروپا تعریف شود.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه رابطه ایران با آمریکا محدود به برجام نیست، گفت: آمریکایی‌ها به‌ناحق در مسائلی نظیر موشک، هسته‌ای و تروریسم طی چهل سال ایران را تحریم کرده‌اند.

عضو اسبق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه مشکل آمریکا با ایران با هسته‌ای شروع نشده که با هسته‌ای تمام شود، خاطرنشان کرد: بعضی‌ها در داخل کشور تلاش دارند تا همه مسائل کشور را متصل به برجام و هسته‌ای کنند درحالی‌که از سال ۵۹ ایران درگیر مسائلی همچون حقوق بشر و تورریسم است و در این روزها باید مسائل مربوط به موشک را نیز به آن‌ها اضافه کنیم.

مشاور رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور بابیان اینکه همه مواضع ترامپ مربوط به ایران نیست گفت: کره شمالی و روسیه نیز در لیست تحریمی آمریکا قرار دارند و نباید صرفاً موضع ایران پررنگ شود.

نماینده اسبق مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه آمریکا سیاست‌های نابخردانه‌ای را علیه روسیه، کره شمالی و ایران توأم وضع می‌کند، تصریح کرد: پرونده هیچ‌کدام از کشورهای مذکور ربطی به یکدیگر ندارد اما مشاهده می‌شود که آمریکا همه سه کشورها را با یکدیگر تحریم می‌کند.

ندیمی با تأکید بر اینکه با پررنگ کردن تحریم‌ها در حال مشکل سازی برای برجام هستیم، گفت: ما باید مباحث مربوط به آمریکایی‌ها را با در نظر گرفتن نظر مسئولان اهل‌فن تحلیل کنیم اما در حال حاضر با پررنگ کردن آن‌ها در رسانه‌ها نظیر رسانه ملی هزینه‌های دیگری را برای کشور تحمیل می‌کنیم.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه رصد مباحث در حوزه برجام ضروری است، افزود: اینکه تحلیل برجام به درد افراد عموم می‌خورد یا خاص و یا اینکه به درد مسئولان این امور می‌خورد یا همه باید دچار تردید بشویم.

مشاور سازمان برنامه‌وبودجه کشور بابیان اینکه پررنگ کردن مباحث در برجام موجب ناامیدی و پریشانی می‌شود، گفت: باید توجه داشته باشیم که رصد مباحث در حوزه برجام صرفاً به جهت انتشار آن‌ها در رسانه‌ها نیست.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا