استان هااسلایدراقتصادی

حاجی پور: اعتبار اختصاص‌یافته در سفر دولت به گیلان مانند گوشت قربانی تقسیم شد

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت بابیان اینکه اعتبار اختصاص‌یافته در سفر دولت به گیلان مانند گوشت قربانی تقسیم شد گفت: هیچ کار مؤثری برای نجات گوهررود و زرجوب صورت نگرفت.

به گزارش تدبیرشرق به نقل از فارس، اسماعیل حاجی پور با ابراز نگرانی از وضعیت نابسامان دو رودخانه گوهررود و زرجوب رشت اظهار کرد: زرجوب و گوهررود درگذشته‌های نه‌چندان دور سمبل زیبایی وزندگی بودند اما امروزه جزو آلوده‌ترین رودخانه‌های جهان هستند.

حاجی پور با بیان اینکه اعتبار اختصاص‌یافته در سفر دولت به گیلان مانند گوشت قربانی تقسیم شد افزود: در سفر گذشته دولت روحانی به گیلان ۵۰ میلیارد تومان اعتبار جهت احیای دو رودخانه رشت اختصاص یافت که از این مبلغ ۱۵ میلیارد تومان به‌حساب استان واریز شد اما اعتبار واردشده به گیلان مانند گوشت قربانی مابین برخی از سازمان‌ها تقسیم و عملاً هیچ کار مؤثری برای نجات گوهررود و زرجوب صورت نگرفت.

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت با اشاره به اینکه هر ثانیه سه لیتر شیرابه سمی وارد دو رودخانه رشت می‌شود گفت: به علت انباشت زباله‌ها و سرازیری فاضلاب‌های صنعتی و خانگی به زرجوب و گوهررود وضعیت بحرانی در آن‌ها حاکم است.

حاجی پور افزود: در دولت یازدهم با نگاهی ملی به دریاچه ارومیه مجدداً شاهد احیای آن بودیم و حال انتظار داریم این نگاه ملی به رودخانه‌های گوهررود و زرجوب رشت اختصاص یابد.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی باید از این موضوع دفاع کنند تصریح کرد: برای احیای زرجوب و گوهررود نیازمند اتحاد و همدلی نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی هستیم و انتظار داریم با دفاع از حقوق مردم استان اعتبارات ملی جهت نجات دو رودخانه جذب کنند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت در خصوص اعتبارات موردنیاز به‌منظور احیا و بهسازی دو رودخانه رشت تصریح کرد: طبق بررسی‌های انجام‌شده نجات زرجوب و گوهررود از وضعیت نامناسب فعلی نیازمند ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبارمی‌باشد و این مهم باید توسط نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی محقق شود.

اسماعیل حاجی پور درخصوص تشکیل کابینه دولت جدید در کشور افزود: گیلان سومین استان کشور بود که بیشترین رأی اعتماد را به دولت روحانی داد و حال انتظار داریم در کابینه دولت روحانی شاهد حضور بیشتر گیلانیان باشیم.

وی افزود: در حال حاضر محمدباقر نوبخت تنها نماینده گیلان در دولت است و انتظار می‌رود با کثرت آرایی که روحانی در انتخابات ریاست جمهوری در گیلان کسب کرد دولت آینده سهم بیشتری در کابینه‌اش به گیلانیان اختصاص دهد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت تصریح کرد: این خواسته حق قانونی مردم فهیم و تاریخ‌ساز گیلان است و امیدواریم دولتمردان به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا