استان هااسلایدر

تعاونی ها نماد بارز مردمی شدن اقتصاد کشور هستند/ تعاونی توسعه و عمران لاهیجان مکمل چرخه علم و اقتصاد خواهد بود

محمد علی اخوان فلاحتکار تعاونی توسعه و عمران لاهیجان

نماینده هیأت موسس تعاونی توسعه و عمران شهرستان لاهیجان گفت: با تأسیس این تعاونی بسترهای لازم جهت اشتغال زایی بخش بزرگی از جوانان تحصیل کرده شهرستان فراهم می آید.

اختصاصی تدبیرشرق// محمد علی اخوان فلاحتکار با اشاره به برگزاری نشست فرآیند اجرایی تأسیس تعاونی توسعه و عمران شهرستان لاهیجان در روز گذشته تصریح کرد: این تعاونی نگاهی ویژه به طراحی نظام مند و فرامنطقه ای دورنمای علمی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شهرستان دارد.

اخوان فلاحتکار با بیان اینکه تعاونی ها نماد بارز مردمی شدن اقتصاد کشور هستند، اظهار کرد: “مردم بنیادی” رکن اساسی اقتصاد مقاومتیست که با پیروزی انقلاب شکوهمند ایران و برپایی نظام مقدس جمهوری اسلامی به خود جامه عمل پوشاند و با شکوفایی اقتصاد مقاومتی به شکلی حقیقی و ملموس تر در همه زمینه ها تحقق خواهد یافت.

وی با تأکید بر لزوم فراهم سازی هدفمند زیرساخت های مورد نیاز پیش از آغاز هر گونه اقدامی در حوزه توسعه شهری گفت: توسعه مفهومی چند بعدی و ماهیتی پیچیده دارد که نیازمند سیاستگذاری های پویا در سطح ملی و منطقه ای است.

اخوان فلاحتکار مبنای توسعه شهری در جهان امروز را بر پایه زیرساخت های مبتنی بر دانش ذکر کرد و افزود: امروزه دانشگاه ها و مراکز آموزشی تحقیقاتی در کانون توجه بنگاه های تولیدی و اقتصادی کشورهای توسعه یافته قرار دارند.

وی با اشاره به وجود یکی از بزرگترین و تخصصی ترین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در شهرستان لاهیجان تصریح کرد: تعاونی توسعه و عمران شهرستان ایفاگر نقش حلقه اتصال صنعت و دانشگاه و همچنین مکمل چرخه علم و اقتصاد خواهد بود.

اخوان فلاحتکار معضل بیکاری جوانان تحصیل کرده را بحرانی فراگیر در کشور ذکر کرد و افزود: با تأسیس تعاونی توسعه و عمران بسترهای لازم جهت اشتغال زایی بخش بزرگی از جوانان تحصیل کرده شهرستان فراهم می آید.

وی ادامه داد: یکی از اهداف این تعاونی مشارکت و هدایـت منابع مردمـی به بخش های اصلی تولید و اشتغال زایی است تا با جلوگیری از هدر رفت سرمایه های ملی در حوزه های کم بازده و کاذب منجر به رشد اقتصادی و توسعه زیرساخت های گردشگری، صنعت، تجارت، کشاورزی و غیره در شهرستان شود.

وی با بیان اینکه همه شهروندان می توانند از سهام داران این تعاونی مردم بنیان باشند، یادآور شد: ظرفیت های موجود در لاهیجان بستری استثنائی جهت اجرای انواع طرح های عمرانی محیا ساخته است که با شروع به کار تعاونی، بسته به اولویت ها به ترتیب در دستور کار آن قرار خواهد گرفت.

نماینده هیأت موسس تعاونی توسعه و عمران لاهیجان بازتعریف نقش این شهرستان در آینده گیلان و کشور را بسیار ضروری دانست و گفت: ادامه روندهای کلاسیک و اجرای تئوری های محتوم به شکست جایی در چشم انداز پیش روی تعاونی مذکور نخواهد داشت.

وی در پایان با تأکید بر اینکه لاهیجان نیازمند توسعه شهری پایدار و عدالت محور است، تصریح کرد: توسعه پایدار حد مطلوبی از رشد تولید اقتصادی، نرخ اشتغال، رفاه اجتماعی و محیطی سالم را برای یک جامعه شهری تأمین خواهد کرد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا