آخرین خبرها

شهردار: پارک شاپوری تضمین آینده گردشگری شهر خرم آباد است

شهردار: پارک شاپوری تضمین آینده گردشگری شهر خرم آباد است

استان‌ها > لرستان – شهردار خرم آباد طی نشستی که به منظور ارائه گزارش آخرین وضعیت بوستان شاپوری تشکیل شد،گفت:تکمیل پارک شاپوری تضمین کننده آینده گردشگری شهر خرم آباد است و اشاره کرد:علمیات اجرایی باقی مانده بوستان شاپوری از جمله کاشت گلها،درختان و کافی شاپ پارک و..به زودی در حال تکمیل است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، یحیی بیرانوند ضمن تشکر از استاندار لرستان موضوع پارک شاپوری را بسیار حائز اهمیت عنوان کرد و افزود:این پارک یک اثر تاریخی ست و یک پارک معمولی نیست که به سادگی از کنار آن بگذریم.
وی با اشاره به بازدید سفیر سوئیس از این پارک تشریح کرد:سفیر سوئیس به ما گفت:از جانب من به مردم لرستان تبریک بگویید به خاطر داشتن چنین پارکی و هر گردشگر خارجی که از اینجا عبور کرده این پارک را تحسین کرده لذا این پدیده تاریخی جاذبه گردشگری منحصر به فردی در سرانه فضای سبز استان است که در تکرار روزها برای ما عادی شده پس نباید از اهمیت آن غافل شویم.
عیدی بیرانوند خبر داد:فاز اول این پارک شامل مساحت 17 هکتار بوده که 20 میلیارد تومان هزینه جهت تملک آن برآورد شده است.
وی افزود: با کمک دستگاه های اجرایی تا کنون در روند عملیات اجرایی پارک شاپوری 15 میلیارد تومان هزینه شده و توسعه و تملک 20 هکتاری فاز دوم پارک نیز کمک و همت استاندار لرستان را می طلبد.
عیدی بیرانوند از مشارکت دیگر دستگاه ها تشکر کرد و بیان داشت:با وجود تلاش های انجام شده پارک با کمبود امکاناتی مواجه است که مشارکت بیشتر دستگاه های زی ربط را می طلبد از جمله:
-تکمیل پست برق مستقل در پارک ،تامین روشنایی جزیره به شکل مناسب توسط شرکت توزیع برق
-لایه روبی رودخانه توسط شرکت آب منطقه ای
-تکمیل لوله انتقال آب و دفع آبهای سطحی فاضلاب به فواصل دورتر توسط شرکت آبفا
-تکمیل دیوارسازی ها توسط اداره راه و شهرسازی
-تکمیل مسجد،سرویس بهداشتی و نمازخانه در پارک به همت اداره اوقاف استان
-اقدامات میراث فرهنگی در اطراف پل شاپوری
شهردار گفت:این پروژه به نام استاندار محترم ثبت می شود و قطعا این پارک زیبا آینده گردشگری شهر خرم آباد را تضمین می کند که با بهره برداری از 37 هکتار پارک شهری تکمیل می شود
عیدی بیرانوند خطاب به استاندار تاکید کرد: تکمیل این پروژه خطیر نیازمند حمایت استاندار است و اگر نیمه کاره باقی بماند،ممکن است شهرداری در آینده هرگز بودجه مالی کافی جهت تکمیل آن را نداشته باشد.

46

مطالب پیشنهادی

دکمه بازگشت به بالا