استان هااقتصادی

مدیر امور شعب پست بانک گیلان: دستور پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی به ۴۰۰ دهیار داده شده

مدیر امور شعب پست بانک گیلان

مدیرامور شعب پست بانک گیلان گفت: بیش از ۲ هزار دهیار تحت پوشش این نهاد بوده وبرای شروع دستور پرداخت تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی به ۴۰۰ دهیار نیز داده شده است.

به گزارش تدبیرشرق، محمدزمان فداکار در جلسه تشریح فعالیت های امسال پست بانک گیلان که با حضور مسئولان استانی در استانداری گیلان برگزار شد از پست بانک به عنوان بانکی دولتی ، توسعه ای و تخصصی یادکرد واظهار داشت: این بانک برخلاف بانکهای تجاری صرفا به دنبال کسب سود نبوده بلکه هدف اصلی آن کمک به دولت در رسیدن به اهداف خود است.

وی با بیان اینکه این بانک تنها بانک در زمینه خرده بانکداری روستایی است خاطر نشان کرد: تاکنون تسهیلات قابل قبولی در حوزه های آی تی و آی سی تی پرداخت شده است.
به گفته مدیرامور شعب پست بانک گیلان هزاردستگاه خودپرداز بدون دریافت هیچ گونه هزینه ای برای روستاها در نظرگرفته شده است.
فداکارگفت: ۸۰ دستگاه در سال گذشته در روستاها نصب و امسال نیز ۶۰ دستگاه در فاز اول در بخش روستایی اعطا شد.

وی کمک به دهیاران را از عمده فعالیت های پست بانک اعلام وتصریح کرد: بیش از ۲ هزار دهیار دارای حساب در این بانک بوده که برای شروع دستور پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی به ۴۰۰ دهیار نیز داده شده است و تا پایان سال به همه دهیاران این تسهیلات پرداخت خواهد شد. وی خاطر نشان کرد : برای اعطای تسهیلات از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی ۴میلیارد تومان ابلاغیه وجود دارد که تاکنون فقط ۳۰ درصد آن جذب شده و اگر افزایش طرح وجود داشته باشد سقف این اعتبار نیز افزایش خواهد یافت.

مدیرامور شعب پست بانک گیلان بیان داشت: تولید محصولات گلخانه ای، شیلات، پرورش ماهی، طرح های زیست محیطی، منابع طبیعی و مکانیزاسیون کشاورزی از طرح های مشمول دریافت تسهیلات هستند.

فداکار همچنین با اشاره به ارائه خدمات در توسعه ناوگان شهر ی کلانشهر رشت نیز گفت: برای این مهم ۱۱ میلیارد تومان از سوی پست بانک مصوب شده است که با مصوبات شورای شهر و شهردار به سرعت اجرایی می شود.

وی جذب تمام اعتبارات را از دغدغه های پست بانک خواند وافزود: در زمینه ماشین الات و ادوات کشاورزی به روستاها باید بیشتر ورود شود و بیل بکهو نیزبه دلیل چند منظوره بودن، از ماشین آلاتمدنظر برای ارائه به روستاها است.

دراین جلسه معاون سیاسی و امنیتی استاندار، معاون امور عمرانی استاندار و بیش از هزار دهیار گیلانی حضور داشتند.

/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا