دسته‌بندی نشده

شورای رشت با لایحه نرخ پیشنهادی حمل و نقل دانش آموزان برای سال تحصیلی 1404-1403 موافقت کرد

در این جلسه لزوم بازنگری ماهیت وجودی دکه های مطبوعاتی معابر شهری رشت و همچنین لایحه نرخ پیشنهادی شهرداری برای سرویس دانش آموزان توسط شرکت های طرف قرارداد مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

لایحه نرخ پیشنهادی سرویس شهرداری
شورای رشت با لایحه نرخ پیشنهادی حمل و نقل دانش آموزان برای سال تحصیلی 1404-1403 موافقت کرد. جلسه مشترک کمیسیون های بهداشت، محیط زیست و خدمات شهر با کمیسیون حمل و نقل و عمران شهری شورای اسلامی ظهر دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه به ریاست حسن کریمی کرنق برگزار شد.
به گزارش تدبیرشرق کریمی کرنق در توضیح لایحه مربوط به جابجایی دکه ۱۲۸ شهرداری واقع در بلوار امام علی(ع) به بلوار خرمشهر گفت: علت اصلی ایجاد دکه های مطبوعاتی از ابتدا فروش نشریات و مطبوعات و فعالیت‌های فرهنگی بوده است؛ اما اکنون به جایی رسیدیم که مدیر یک هنرستان به دلیل مزاحمت های مراجعان به دکه، تقاضای جابجایی دکه به مکان دیگری را  ارسال کرده و حتی هزینه جابجایی دکه را نیز تقبل نموده است!
کریمی با بیان اینکه ظاهرا جابجایی دکه مذکور به مکان دیگری در همان خیابان قابل اجرا نیست و با مخالفت شدید اهالی روبرو شده است گفت: در این لایحه محل جدید استقرار دکه ۱۲۸ بلوار خرمشهر ذکر شده است.
سماکچی،  نایب رئیس جلسه و رئیس کمیسیون حمل و نقل در این بحث گفت: سوال این است که آیا شهرداری نباید یک اقدام جدی در قبال مکانی که اکنون کاربردی کاملا غیرفرهنگی پیدا کرده و محل رفت و آمد افراد با رفتارهای ناهنجار اجتماعی است نشان دهد و مجبور به جابجایی این محل کسب به معبر دیگری از شهر است؟!
سماکچی با ذکر اینکه با فراوانی رسانه های اینترنتی نیاز جامعه به نشریات کاغذی کاهش چشمگیر یافته و وجود چند دکه در میادین برای فروش روزنامه و نشریات کافی است گفت: سلب امتیاز از برخی دکه های که محل رفت و آمدهای ضد اجتماعی هستند ، راهکاری است که مدیریت شهری لازم است مد نظر قرار دهد و با سلب امتیاز از دکه های غیرلازم بخشی از شارع عام که کیوسک در آن قرار گرفته را آزاد کند.
وی گفت: می‌توان در قراردادهای جدید با صاحبان دکه ها از آنان تعهد حسن سلوک با همسایگان و جلوگیری از رفت و آمدهای غیر متعارف و رفتارهای ضد اجتماعی گرفت و با این تصمیم گامی در جهت سالم سازی اجتماع برداشت.
مجید عزیزی دیگر عضو کمیسیون نیز با اشاره به مصوبه شورای سوم که صراحتا جابجایی دکه ها را ممنوع اعلام کرده گفت: طبق نامه های موجود از سنوات پیشین یکی در سال ۸۴ و دیگری در سال ۹۰ جابجایی دکه ها ممنوع و در شرایط اضطرار منوط به تصویب شوراست.

دکه های زیادی در سطح شهر معارض دارند

وی با ذکر اینکه مدیریت شهری رشت متاسفانه در بعد نظارتی ضعیف است گفت: دکه های زیادی در سطح شهر معارض دارند.
نعمت پور، رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهرداری نیز در این جلسه با ذکر اینکه هم اکنون ۲۷۷ دکه در سطح رشت به فعالیت مشغولند ، بعضی  صاحبان شریف و متعهد دارند و برخی بالعکس چند دست گشته و بارها واگذار به غیر شده است گفت: اساسآ جابجایی دکه دردسر ساز است اما گاه اجتناب ناپذیر.
وی توضیح داد دکه دیگری نیز در مسیر طرح میثاق قرار گرفته و ناچار به جابجایی آن هستیم.

  لایحه جابجایی دکه ۱۲۸ پس از اعلام نظر اعضا مورد موافقت قرار گرفت

موافقت با لایحه نرخ پیشنهادی حمل و نقل دانش آموزان برای سال تحصیلی  ۱۴۰۴ _ ۱۴۰۳
در ادامه کمیسیون مشترک حمل و نقل و خدمات شهری شورای اسلامی با لایحه نرخ پیشنهادی شهرداری با پیمانکاران برای حمل و نقل دانش آموزان در محدوده مناطق شهری مورد بررسی اعضا قرار گرفت و در نهایت به تصویب رسید.
علیرضا زارع، رئیس سازمان  حمل و نقل بار و مسافر در توضیح این لایحه گفت: طبق ابلاغیه وزارت کشور،  مسئولیت حمل و نقل و سرویس مدارس با شهراریهاست.
وی گفت : سال گذشته میان شهردار و مدیرکل آموزش و پرورش در روز  ۲۷ شهریور  صورت‌جلسه ای امضا شد که از امسال در این موضوع اقدام شود.
زارع با بیان اینکه در این راستا باید دو قرارداد،  اولی میان سازمان با پیمانکار و دیگری مابین اولیای دانش آموزان با پیمانکار بسته شود گفت : از آنجا که با این تصمیم ۵ درصد انتفاع مدارس برای حمل و نقل حذف میشد ، آموزش و پرورش از این طرح استقبال نکرد تا آنکه طی توافقاتی دوباره که مورد تایید امور حقوقی شهرداری و امور حقوقی آموزش پرورش بود ۳درصد سهم برای مدارس نیز لحاظ گردید.
در ادامه جلسه چند لایحه کمک مالی مطرح و همگی جز مورد آتش سوزی منزل که به بازید از محل رای داده شد به موافقت کمیسیون رسید.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا