اجتماعیاستان هااسلایدرخبر داغ

دریافت وام ۱۳ میلیارد تومانی برای خرید ۲۰ اتوبوس در رشت

شورای شهر رشت

به گزارش تدبیرشرق به نقل از گیل نگاه، جلسه صد و نودوچهار شورای شهر رشت امروز یکشنبه ۱۱ تیر برگزار شد. فرهاد شوقی تنها غایب جلسه امروز بود.

تاخیر و بی نظمی؛ عادت ترک نشدنی اعضای شورای شهر 

با وجود این که کمتر از دو ماه به پایان عمر شورای چهارم باقیمانده است اما همچنان جلسه شورای شهر با تا خیر یک‌ساعته برگزار می‌شود. یعنی در حالی که اعلام شده بود جلسه ساعت ۹:۳۰ دقیقه صبح برگزار می‌شود با بیش از یک ساعت تا خیر و حوالی ساعت ۱۰:۳۶دقیقه آزاد شد. در طول جلسه هم بارها اعضا بی توجه به رسمی بودن جلسه از صحن خارج شدند و جلسه را از حد نصاب خارج می‌کردند.

تذکرات شیرزاد در زمینه پرداخت به‌موقع حقوق کارکنان و معوقات تیم‌های ورزشی و رودخانه‌های رشت

مسئله خرید اتوبوس اصلی‌ترین موضوع مورد بحث امروز جلسه شورای شهر رشت بود. فاطمه شیرزاد ناطق اول جلسه بود‌. او در مورد پرداخت به‌موقع حقوق کارکنان٬ رسیدگی به وضعیت رفاهی و بیمه کارکنان تذکر داد.

شیرزاد ادامه داد: اراده‌ای برای بازسازی سالن ورزشی باقرآباد و سالن حجاب وجود ندارد و از سوی دیگر معوقات حوزه ورزش بانوان هنوز پرداخت‌نشده است.

او افزود:ورزشکاران در رشته فوتسال نتوانستند معوقاتشان را دریافت کنند.‌‌

شیرزاد همچنین ساماندهی  رودخانه‌های رشت را یادآور شد و گفت:  دانشگاه علوم پزشکی می‌گوید اعتبار برای انجام کار کافی نیست و باید توجه بیشتری به این موضوع انجام شود.

خرید پفک نمکی از از طریق اتوماسیون شهرداری

محمود باقری هم بعد از چند جلسه سکوت، ‌ناطق دوم جلسه بود.‌ او با یادآوری  مصاحبه معاونت مالی شهرداری در ابتدای سال گفت:  چون ما بودجه را تصویب نکردیم نتوانستیم حقوق را پرداخت کنیم، پس چطور وقتی بودجه ابلاغ نشده بود توافق‌نامه با مالک برای خرید انجام شد.

‌او بابیان اینکه در طول چهار سال نتوانستیم بودجه را محقق کنیم گفت:از آقای سرپرست شهرداری دوست چهل‌ساله خودم می‌خواهم که در فکر حقوق کارکنان باشد.‌

‌ باقری همچنین ادامه داد: چرا موضوع ۱۹ مشاور شهردار بررسی نشد و مشخص نشد چطور آمدند .

باقری بابیان اینکه برخی اتفاقات در شهرداری نیاز به بررسی دارد گفت: چطور برخی از کارکنان شهرداری از پفک‌نمکی تا اسپیلت منزل خودشان را از طریق اتوماسیون شهرداری تهیه می‌کنند.‌ او همچنین در تذکری در مورد زمین ورزشی بلوار آیت‌الله رودباری در مورد تخریب زمین‌های ورزشی تذکر داد.

دریافت وام برای خرید ۲۰ اتوبوس در رشت

بعد از ناطقین نوبت به اعلام وصول‌ها رسید. خرید ۱۹ دستگاه اتوبوس از سبلان خودرو و ۳ دستگاه مینی‌بوس از بهمن دیزل  با استفاده از تسهیلات پست‌بانک که به‌صورت دو فوریت مطرح شد.

در جزییات این طرح آمده است این وام ۱۳ میلیارد تومانی در اقساط ۶۰ ماهه٬ تنفس ۸ ماهه، سود ۱۳ درصدی که ۹ درصد به عهده سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و ۴ درصد به عهده شهرداری است.

آرش امیرلو حمل‌ونقل بار و مسافر نیز در جلسه حاضر شد تا در مورد این لایحه توضیح دهد.  او توضیح داد:بعد از بررسی قیمت‌ها و شرایط فنی  در بین ۷ شرکت تصمیم‌ گرفته شود.‌ گارانتی٬ وارانتی و خدمات‌رسانی بررسی شد و به سه شرکت رسیدیم. و در بین آن‌ها با توجه به شرایط سبلان خودرو انتخاب اول کمیته فنی شد. شهاب خودرو و ایران‌خودرو دیزل نیز  دو گزینه دیگر هستند.

کاظمی رئیس شورا البته به امیرلو اعتراض داشت که چرا لایحه دیر به شورای ارسال‌شده است. او گفت:  اگر مخالفت کنیم ضد توسعه می‌شویم و اگر بخواهیم بدون بررسی تصمیم بگیریم متهم به عدم دقت می‌شویم.

رضا رسولی رئیس کمیسیون حمل‌ونقل ترافیک هم در این جلسه گفت:  درگذشته فرصت‌هایی که وجود داشت در زمان  بهینه‌سازی استفاده نشد. این لایحه دو بخش دارد. اعطای تسهیلات با سود چهار درصد است که همه موافق آن هستند.

رسولی با بیان اینکه چگونگی اخذ مجوز شهرداری با شرکت سبلان  دو سال است که در شورا باز است گفت: قیمت اتوبوس در سه سال اخیر پایین نیامده اما قیمت فعلی از قیمت قبلی خرید پایین‌تر است و افراد تصمیم گیر همان زمان باید جوابگو باشند.

او ادامه داد: در گروه کارشناسی با معیار قیمت و شرایط اقلیمی به نتایجی فعلی رسیدیم.  او بابیان اینکه خرید قبلی شهرداری نیز از همین شرکت بوده است گفت: باید برندها یکسان باشند تا هزینه‌های تعمیر و نگهداری پایین و نمای اتوبوس‌ها یکسان باشد .

رسولی اضافه کرد: اکنون چهل اتوبوس از سبلان خودرو داریم و تفاوت قیمت فعلی شرکت‌ها هم آن‌چنان نیست که دنبال برند دیگر باشیم‌ .

کاظمی نیز با اشاره به اینکه  سال مالی تا پایان تیرماه است و در قرارداد هم ذکرشده باید تصویر قرارداد با شرکت ذکر شود  در مورد شرکت هم امروز تصمیم بگیریم.

نیکومنش هم در مخالفت با خرید از شرکت سبلان خودرو به ماجرای خرید اتوبوس در دوران کریم سرپرست اشاره کرد و گفت: نه‌تنها جریمه برای دیر ارسال کردن اتوبوس پرداخت نکرد که یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان گران‌تر فروختند.

علوی نیز در همین ارتباط گفت: نباید انتظار داشته باشیم مشکلات چهارساله در چند روز حل شود. باید از فرصت فعلی استفاده شود.

رسولی هم بار دیگر به استفاده از فرصت پیش آمده اشاره کرد و گفت: در مقطعی فقط سه اتوبوس در رشت داشتیم. بعد از اورهال اتوبوس‌های خودمان باید ۱۳ اتوبوس فعلی که در رشت در حال فعالیت هستند را برگردانیم.

امیرلو نیز در صحبت های پایانی خود گفت: چهل دستگاه از سبلان خودرو داریم. اگر موضوع به شش ماه دیگر موکول شود باید با وام ۱۸ درصد اتوبوس ها را تهیه کنیم.

او ادامه داد: هشت ماه از ارسال اتوبوس‌های ما به قزوین گذشته اما هنوز کاری انجام‌نشده و  برای اورهال هر اتوبوس نیز۱۵۰میلیون فاکتور کردند. ما تصمیم داریم اتوبوس‌های خودمان را برگردانیم و در همین شهر اورهال کنیم.

عباس صابر به مشکلی دیگری هم اشاره کرد و گفت: با توجه به قیمت خرید ۱۳ میلیاردی نمی‌توانیم با ترک تشریفات موافقت کنیم . بنابراین او پیشنهاد داد: به شهرداری مجوز داده شود تا سقف ۱۳ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس بر اساس قانون معاملات ملکی استفاده کنند. سه مینی‌بوس حذف و درنهایت ۲۰ اتوبوس خریداری خواهد شد. ‌در پایان این پیشنهاد به تصویب رسید.

‌احداث خیابان کندرو و بهسازی بازارچه حدفاصل خیابان سعدی و تختی به‌صورت دو فوریت  ارائه‌شده بود. از  هر شخص قدر السم دریافت شود و ترک تشریفات بدون مزایده به کسبه واگذار شود.  در نهایت دو فوریت  و یک فوریت رای نیاورد و طرح به‌ صورت عادی اعلام وصول شد.

ضابطه نمودن تخفیفات هزینه‌های تدفین برای افراد تحت پوشش کمیته امداد٬ بهزیستی  و بنیاد شهید هم به صورت عادی وصول شد.

تهاتر ملک ۲۴ واحدی برای بدهی بیمه

واگذاری ملک ۲۴ واحدی در بلوار دیلمان گلسار برای تهاتر بدهی بیمه با قیمت کارشناسی ۱۳ میلیارد تومان نیز اعلام وصول دیگر بود که به صورت دو فوریتی تصویب شد. به گفته حق بین با واگذاری این ملک ۸۰ درصد مشکلات بیمه کارکنان شهرداری حل می‌شود.‌

شیرزاد نیز در ادامه گفت: باید بیمه کارکنان حجمی از جمله کارکنان رفت‌وروب هم مورد توجه قرار گیرد.

بررسی پرداخت خسارت به کودکی که در روز عاشورا دچار سوختگی شد

موضوع پرداخت خسارت به کودکی که در ۲۱ مهر ۹۵ در روز عاشورا هنگام اجرای تعزیه و آتش زدن خیمه یاران امام حسین از سوی لشکریان یزید دچار سوختگی شد نیز امروز مطرح شد. در این پرونده «هیات متوسلان سالار عشق علمدار کربلا » ۶۰ درصد و شهرداری تیز ۴۰ درصد محکوم‌ شده است.‌ این لایحه به‌صورت یک‌فوریت رای آورد تا در روزهای آینده بررسی شود.

بی‌نظمی در صحن شورا سبب شد تا جلسه در چند نوبت از رسمیت خارج شود . از سوی دیگر پیشگر نیز در دقایق پایانی جلسه در اعتراض به نوع مدیریت جلسه توسط کاظمی با اعتراض به او صحن را ترک کرد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا