آخرین خبرهافرهنگی و هنریملی

مدیرکل دفتر موسیقی: بلیت کنسرت در تهران زیر یک میلیون تومان خواهد بود

امیرحسین سمیعی مدیر کل دفتر موسیقی درباره قیمت بلیت کنسرت می‌گوید: سعی داریم تا قیمت‌ها از خط قرمز عبور نکند، قیمت بلیت کنسرت در تهران با احتساب مالیات زیر ۱ تومان خواهد بود.

به گزارش تدبیرشرق، قیمت بلیت کنسرت به شکل چراغ خاموش افزایش پیدا کرد. این جمله‌ای آشنا برای مخاطبان و فعالان حوزه موسیقی از ابتدای سال تا به کنون است. درحالی افزایش ۱۰۰ هزار تومانی کنسرت به گوش می‌رسد که کیفیت اجرا‌ها و ارتقا سالن‌های کنسرت دست نخورده باقی مانده است. از طرفی تهیه‌کنندگان کنسرت‌ها معتقدند تنها ۹ ماه از سال را می‌توانند فعالیت کنند و در همین مدت بها سالن‌ها و تجهیزات به گونه‌ای است که به اجبار باید قیمت‌ها را گران کنند.

امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی درباره گرانی بلیت کنسرت به خبرنگار فارس گفت: ما بخشی که مربوط به خودمان بود یعنی در جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر قیمت‌ها را کاهش دادیم و حتی بلیط ۹۰ هزار تومانی هم به فروش رساندیم تا بیشتر مردم بتوانند از امکانات جشنواره استفاده کنند.

وی ادامه داد: بخشی که به شرکت‌ها مربوط است رصد می‌شود و هر سال درصدی قیمت بلیت کنسرت‌ها با مالیات افزابش پیدا می‌کند. البته به قیمت‌ها نظارت می‌شود تا غیر متعارف نباشد و قیمت‌ها از خط قرمز عبور نکند. سمیعی اظهار کرد: ما به تنهایی قیمت را تعیین نمی‌کنیم و برای آن صنف وجود دارد. هزینه سالن، امکانات و هزینه‌های جانبی که افزایش یافته‌اند باعث می‌شود درصدی هم قیمت بلیت‌ها گران شود.

مدیرکل دفتر موسیقی با اشاره به گرانی هزینه اجاره سالن‌ها خاطرنشان کرد: با اضافه شدن سالن‌ها توازن به وجود خواهد آمد. قیمت زیاد سالن‌ها دست ما را از جهت کنترل قیمت‌ها می‌بندد. ما در حد قانونی می‌توانیم قیمت‌ها را کنترل کنیم و گاهی با فشاری که می‌آوریم تنها می‌شود تا حدودی قیمت‌ها را کنترل کرد. اما بخشی، بخش هزینه‌هاست که طبیعتا با افزایش موارد جانبی بر روی قیمت تاثیر می‌گذارد.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا