آخرین خبرهااستان ها

بازی خانه کارگر گیلان در زمین اصولگرایان

با حذف علوی و حضور کوچکی‌نژاد؛

خانه کارگر با گذاشتن رقیب دیرینه‌اش نشان داد چندان در پی ارائه یک لیست همگون نیست و افراد را بر اساس روابط خاص خود انتخاب می‌کند.

تدبیرشرق// خانه کارگر یکی از تشکل‌های نزدیک به اصلاح طلبان و اعتدالیون است که در ادوار گذشته انتخابات مجلس تقریبا همسو با آن حرکت کرده است. این تشکل صنفی سیاسی دارای یک پایگاه در بخش از اقشار کارگری است. با این حال شعبه گیلان آن درخواست خروج از جبهه را ارائه داده تا بتواند کاندیداهای جریان رقیب را در لیست انتخاباتی خود قرار دهد.

آخرین اخبار حاکی از آن است لیست رشت خانه کارگر گیلان با محمدباقر نوبخت، کاظم دلخوش و جبار کوچکی‌نژاد بسته شده است. پیش از این امیرحسین علوی شانس برای حضور در لیست این تشکل داشت که خانه کارگر با گذاشتن رقیب دیرینه‌اش نشان داد چندان در پی ارائه یک لیست همگون نیست و افراد را بر اساس روابط خاص خود انتخاب می‌کند.

این‌که نوبخت در لیست باشد با توجه به گرایش نزدیک خانه کارگر به حامیان مرحوم هاشمی رفسنجانی قابل قبول باشد. کاظم دلخوش هم به خاطر روحیه عملگرایی و دوری از افراط گرایان می‌تواند گزینه مطلوبی برای چنین لیستی باشد. هرچند شنیده می‌شود اصرار علی رضا محجوب دبیرکل خانه کارگر منجر به حضور دلخوش شد و گزینه این تشکل یک فرد ناشناخته بود. اما حضور جبار کوچکی‌نژاد بازی کردن خانه کارگر در تشکل رقبا است.

حذف امیرحسین علوی از آن جهت عجیب است که وی می‌توانست یک گزینه مدعی، جوان و جدید برای این جریان باشد و آن‌ها را از کاندیداهای کلیشه‌ای همیشگی خارج کند. ولی ظاهرا خانه کارگر بدون رعایت پرنسیب‌های سیاسی فردی را در لیست گذاشته که ظاهرا در لیست اصلی اصولگرایان قرار ندارد و اکنون بیشتر به اصلاح‌طلبان محتاج شده است؛ هرچند با افکار آن فرسنگ‌ها فاصله دارد. باید  امیدوار  بود سران کشوری خانه کارگر در مقابل رفتارهای عجیب و غریب مدیریت خانه کارگر گیلان واکنش نشان دهند و هویت سیاسی خود را حفظ نمایند. با این ترتیب شاید در آینده باید شاهد حضور اعضای جبهه پایداری هم در این تشکل باشیم.

//جارستان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا