آخرین خبرهااستان هااسلایدر

لیست احتمالی اصولگرایان گیلان در انتخابات مجلس

در این دور اصولگرایان گیلان جبهه‌ها و اختلافات بیشتری دارند و البته از سوی دیگر رقبای قویتری پیش روی آن‌هاست. هرچند شورای ائتلاف در این انتخابات هم حضور دارد، اما حضور تشکل مبنا منتسب به قالیباف و همچنین شریان نزدیک به دولتی‌ها کار را برای ائتلاف سخت‌تر کرده است

به گزارش تدبیرشرق، هرچند هنوز لیست نهایی کاندیداهای انتخابات مجلس اعلام نشده است، اما جریانات اصولگرا آسوده‌ خاطرتر از جریانات رقیب در حال بستن لیست نهایی هستند. شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گیلان شاخص‌ترین تشکل بود که البته فقط ۶ نفر را به مجلس برد که سه کاندیدا در رشت بودند و یک نفر هم فوت کرد.

در این دور اصولگرایان گیلان جبهه‌ها و اختلافات بیشتری دارند و البته از سوی دیگر رقبای قویتری پیش روی آن‌هاست. هرچند شورای ائتلاف در این انتخابات هم حضور دارد، اما حضور تشکل مبنا منتسب به قالیباف و همچنین شریان نزدیک به دولتی‌ها کار را برای ائتلاف سخت‌تر کرده است. در زیر نگاهی داشتیم به کاندیداهایی که می‌توانند در لیست اصولگرایان حضور داشته باشند.

رشت

در دوره گذشته جبار کوچکی‌نژاد ، سیدعلی آقازاده و محمدرضا احمدی سنگری کاندیداهای شورای ائتلاف بودند که هر سه موفق شدند به مجلس راه پیدا کنند. آن‌ها در دوره گذشته رقبایی چون ولی الله عظمتی، سیدرضا مطهری و حسن کربلایی را داشتند که در این دوره عظمتی داوطلب نشده است و برخی انتظار دارند چهره‌های جوان‌تر چون امیرحسین علوی و مهدی فلاح و بانوانی چون فاطمه شیرزاد و معصومه پرسا در لیست حضور داشته باشند. درست است که هر سه نفر لیست دوره گذشته از میان شورای ائتلاف بودند ، اما این سه نفر جزء آرای همسان در موارد مهم کشوری در مسائل استانی چندان با یکدیگر قرابتی ندارند و حتی گفته می‌شود  کوچکی‌نژاد با دو نماینده دیگر حالت قهرگونه‌ای نیز دارند. هرچند در مرجع رسمی هنوز شمشیر را از رو مقابل هم نبسته‌اند.

اصولگرایان رشت در این دوره با اسامی متفاوتی چون مبنا، شریان و شانا اعلام وجود کردند و ممکن است لیست متفاوتی نیز ارائه دهند. همین کار را برای آن‌ها سخت خواهد کرد.

آستارا

در دوره قبل انتخابات ولی داداشی نماینده دوره دهم کاندیدای نهایی شورای ائتلاف بود که با ۸ هزار رای در رده سوم قرار گرفت. وی در این دوره نیز داوطلب انتخابات شده است و به نظر جدی‌ترین گزینه نزدیک به اصولگرایان است.

آستانه اشرفیه

در دوره قبلی رضا رمضانی دستک کاندیدای نهایی شانا بود که بعد از پیروزی در انتخابات درگذشت. در انتخابات میان دوره‌ای هم ابراهیم نجفی عضو سابق شورای شهر آستانه به عنوان کاندیدای شانا معرفی شد و در نهایت با ۷۰ رای بیشتر نسبت به ریحانه احمدی موفق شد به بهارستان راه پیدا کند. وی در این دوره نیز شانس اصلی حضور در لیست نهایی است. البته اسماعیل تیغ نورد دیگر عضو سابق شورای شهر آستانه هم منتسب به اصولگرایان است.

بندر انزلی

در دوره دهم و یازدهم حسن خسته بند کاندیدای اصلی اصولگرایان بود. وی در دوره گذشته در حالی کاندیدای نهایی شانا شده بود که روابط سردی با برخی نیروهای نزدیک و موثر به این جریان در شهرستان داشت و در نهایت مقابل احمد دنیامالی شکست خورد. در این دوره شاهد تایید صلاحیت هادی حق‌شناس نماینده پیشین و امیر احمدپور عضو سابق شورای شهر هستیم و اگر دنیامالی هم تایید شود راه برای حضور خسته‌بند مهیاتر خواهد بود و می‌تواند آرای بقیه را به سمت خود بکشاند.

تالش، رضوانشهر و ماسال

در دو دوره گذشته محمود شکری کاندیدای اصلی اصولگرایان بود که در این دوره هنوز صلاحیتش را به دست نیاورده است. اگر شکری موفق به ورود به لیست نهایی کاندیداها نشود کار اصولگریان برای پیروزی کمی سخت‌تر خواهد شد. محمد شیخان معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور دوره احمدی‌نژاد و رئیس سابق دخانیات شانس دیگر آن‌ها برای پیروزی خواهد بود. علی حشمتی از قضات باسابقه دادگستری هم می‌تواند یکی دیگر از کاندیداها باشد.

رودبار

در دوره گذشته کاظم ارجمندی به عنوان کاندیدای نهایی شورای ائتلاف تعیین شد که اعضای رودباری شورا آن را قبول نمی‌کردند و منجر به انحلال شورا در این شهرستان شد. وی تنها ۷ هزار رای کسب کرد و در رده چهارم ایستاد. صمد مرعشی نماینده پیشین می‌تواند یکی دیگر از گزینه‌ها باشد. وی در انتخابات میان‌دوره‌ای دوره دهم  کاندیدای اصولگرایان برای رقایت با کاندیدای لیست امید منوچهر جمالی بود که شکست خورد.

رودسر و املش

در دوره گذشته سردار نظرعلی علیزاده کاندیدای اصولگرایان گیلان در این حوزه انتخابیه بود که در واقع مانع اصلی رای آوردن اسدالله عباسی استاندار فعلی گیلان شد، ولی در نهایت در مقام سوم قرار گرفت. وی در حوزه رودسر توانست آرای عباسی را کاهش دهد تا صفری بیشترین آرا را به دست آورد. علیزاده که از مجمع عالی بسیجیان استان آمده است خودش از اعضای ارشد شورای ائتلاف استان محسوب می‌شود و هرچند در این دوره  از شورا کنار رفته است، ولی هنوز در میان اصولگرایان استان تاثیرگذار است.  اگر وی در این دوره هم برنده نشود شاید برای همیشه قید نمایندگی مجلس را بزند.

صومعه‌سرا

در دوره گذشته محمدنقی رنجبر پسر نماینده چهار دوره صومعه‌سرا کاندیدای نهایی لیست ائتلاف بود که در پایان مقابل کاظم دلخوش شکست خورد. وی در این دوره شانس بیشتری برای پیروزی دارد. با این حال سعید رحمت‌زاده و سید رسول موسوی چوبه از نیروهای سابق وزارت اطلاعات هم می‌توانند در این لیست باشند. شجاع اسرارپوش قاضی دادگستری هم بیشتر با این جریان قرابت دارد.

فومن و شفت

خلیل بهروزی‌فر چند دوره است که کاندیدای اصلی اصولگرایان در حوزه انتخابیه فومن و شفت محسوب می‌شود. در این دوره افرادی چون حمیدرضا امام پناهی فرماندار سابق رشت و همچنین خلیل معصومی نیز به عنوان رقیب حضور دارند که نزدیک به این جریان هستند. با این حال بازهم شانس بهروزی‌فر برای حضور در لیست بیشتر است.

لاهیجان و سیاهکل

در سه دوره گذشته ذبیح نیکفر کاندیدای اصلی اصولگرایان گیلان در لاهیجان و سیاهکل بود و همیشه از کاندیداهای مدعی بود. البته در دوره‌های گذشته افرادی چون رسول فرخی و سلمان زارع هم شانس حضور در لیست شانا را داشتند. فرخی نماینده فعلی لاهیجان و سیاهکل است که به عنوان یک چهره میانه محسوب می‌شود. امثال بهمن کنعانی رئیس سابق شورای شهر لاهیجان هم سابقه حضور در لیست شانای شورای شهر را دارند.

لنگرود

در دوره گذشته پرویز محمدنژاد کاندیدای شانا بود که توانست با اختلاف اندک مهرداد لاهوتی را شکست دهد. بسیاری معتقدند در این دوره شانس لاهوتی برای پیروزی خیلی بیشتر از محمدنژاد است. از حجت‌الاسلام محسن فداکار رئیس سابق شورای لنگرود به عنوان یکی دیگر از گزینه‌های نزدیک به اصولگرایان گیلان نام برده می‌شود.

/تاجستان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا