آخرین خبرهااستان هااسلایدر

آیا محمد شیخان واقعا یک رقیب جدی در تالش است!؟

اگر شیخان با همان سابقه نزدیکی به مشایی در انتخابات شرکت می‌کرد می‌توان به جرات گفت که احتمال عدم احرازش بسیار بالا بود. ولی از آنجا که در دولت رئیسی سابقه مدیرعاملی شرکت دخانیات را برعهده داشته شاید امیدی به تاییدصلاحیتش باشد.

تغییر حوزه محمد مجاور شیخان از تهران به تالش چندان هم چیز عجیبی نبود. هرچند هوادارانش سعی دارند روی این موضوع مانور گسترده‌ای دهند و همان کاری را کنند که در دوره پیش با انتقال محمدیاری رقم خورد. ولی از سال‌ها قبل گفته می‌شد که شیخان برای مجلس برنامه دارد و همه مسائل نیز همین را نشان می‌داد.

این نکته گفتنی است که صلاحیت شیخان باید دوباره توسط هیات اجرایی و نظارت بررسی گردد. هیات نظارت  این دوره تالش هم بر خلاف بقیه شهرستان‌ها نشان داده که این دوره چندان در بند اسم کاندیداها نیست و نام محمود شکری، علی فتح اللهی، رادمهر، اسلامدوست در لیست تاییدصلاحیت شدگان دیده نمی‌شود.

اگر شیخان با همان سابقه نزدیکی به مشایی در انتخابات شرکت می‌کرد می‌توان به جرات گفت که احتمال عدم احرازش بسیار بالا بود. ولی از آنجا که در دولت رئیسی سابقه مدیرعاملی شرکت دخانیات را برعهده داشته شاید امیدی به تاییدصلاحیتش باشد. هرچند سابقه مدیرعاملی وی در دخانیات آن چنان نیز زیاد نبود و اینقدر سریع کنار رفت که ابهامات را بیشتر کرد.

خود محمد شیخان که مستقیم و غیرمستقیم یکی از نمایندگان رشت را مقصر برکناریش می‌داند. البته برخی حواشی همچون جذب افراد همشهری و  افزایش سطح زیر کشت توتون در ماسال در روند کاری او اخلال ایجاد کرد. کوچکی نژاد نماینده رشت  محمد شیخان را متهم به سوء استفاده از جایگاه قانونی خود و استخدام بیش از شصت نفر از اقوام و همشهریانش در مجتمع دخانیات گیلان کرده بود. بعد از آن مصطفی صابر مدیرعامل وقت دخانیات اعلام کرد «۱۶۰ نفر از کارگران شرکت تبدیل وضعیت شدند و تعداد کسانیکه جذب شده اند شاید یک دوم این تعداد هم نباشد.»

به هر صورت شیخان اگر تایید شود، آرای محمدیاری دیگر کاندیدای ماسالی به خطر می‌افتد. ولی آیا بدین معنا است که  محمد شیخان برنده خواهد شد!؟ این امر بعید است. زیرا شیخان شاید تنها در حوزه ماسال شناخته شده باشد، در تالش و رضوانشهر چندان مطرح نیست. زمانی که وی در نهاد ریاست جمهوری بود توانست با با نامه‌نگاری اعتباراتی برای ماسال به دست بگیرد که بعدها اسنادش به صورت عجیب و غریبی در رسانه‌ها منتشر شد تا نماینده وقت تالش به نام خود ثبت نکند. ولی در انتخاباتی که قومیت نقش زیادی دارد تاثیرگذاری در ماسال اهمیت اصلی را ندارد.

در انتخابات دوره گذشته ماسال و شاندرمن یازده هزار رای به محمدیاری دادند و سیزده هزار رای به رقبا!  نماینده فعلی بیشتر از یک سوم آرای خود را در  ماسال و شاندرمن به دست آورد، شیخان احتمالا بتواند همینقدر رای در ماسال و شاندرمن به دست آورد، ولی  برای رای دو منطقه دیگر کار سختی در پیش دارد. این البته در صورتی است که وی تاییدصلاحیت انتخابات را هم به دست آورد.

/جارستان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا