آخرین خبرهاعلم و تکنولوژی

هوش مصنوعی جدید گوگل، متن را به ویدئو تبدیل می‌کند

هوش مصنوعی جدید گوگل می‌تواند دستورهای متنی را به ویدئو تبدیل کند.

به گزارش تدبیرشرق، VideoPoet، نام هوش مصنوعی جدید گوگل است که با استفاده از این ابزار می‌توان متن را به ویدئو تبدیل کرد.

این ابزار می‌تواند انواع مختلفی از ویدئوها ازجمله فیلم‌های کوتاه و موزیک ویدئو و حتی ویدئوهای پیچیده‌تر را ایجاد کند.

براساس اطلاعیه‌ی گوگل، VideoPoet مدل زبانی بزرگی است که روی مجموعه‌ای از داده‌های عظیم متنی و تصویری آموزش دیده است؛ در نتیجه، این مدل رابطه‌ بین متن و ویدئو را می‌تواند درک و ویدئوهایی تولید کند که هم منسجم و هم ازنظر بصری جذاب باشند.

یکی از نکات جالب درباره VideoPoet، توانایی آن در تولید ویدیوهای طولانی است؛ این مدل می‌تواند با کنارهم قراردادن کلیپ‌های کوتاه، ویدئوهای چند دقیقه‌ای ایجاد کند.

همچنین، از VideoPoet برای ویرایش ویدئوهای ازپیش‌ ساخته‌شده می‌توان استفاده کرد. برای مثال، می‌توانید از این ابزار برای اضافه‌کردن انیمیشن به تصویر ثابت یا تغییر سبک ویدیو بهره بگیرید. این موضوع VideoPoet را به ابزاری قدرتمند برای ویرایش ویدئو تبدیل می‌کند؛ حتی برای افرادی که تجربه‌ی زیادی ندارند.

یکی دیگر از کاربردهای ابزار جدید گوگل، استخراج صدا از کلیپ‌های ویدیوئی است. گوگل هنوز در حال کار روی VideoPoet است؛ اما این ابزار همین حالا هم توانسته نتایج چشمگیری را به‌همراه داشته باشد.

/برنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا