آخرین خبرهااستان هااسلایدر

به مناسبت هفته حمل و نقل: حرکت بنادر گیلان به سوی توسعه‌ی دریا محور

استاندار گیلان: با توجه به سیاست‌های ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب بنادر انزلی، کاسپین، آستارا و چمخاله در مسیر توسعه دریامحورفعالیت می‌کنند.

به گزارش تدبیرشرق، دکتر اسدالله عباسیدر همایش توسعه دریامحور و گرامیداشت روز ملی حمل و نقل دریایی و بندری در تهران گفت: با توجه به ابلاغیه رهبرمعظم انقلاب ، گیلان با داشتن ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی می‌تواند از تمام ظرفیت‌های خود برای توسعه‌ی اقتصاد دریامحور در بخش‌های مختلف استفاده کند.

وی با بیان اینکه در تلاشیم سهم گیلان در تولید ناخالص داخلی در سطح استانی افزایش یابد، افزود: این استان آمادگی ورود بخش خصوصی برای سرمایه گذاری و پیشرفت صنعت کشتی سازی و ساخت راه آهن را دارد.

استاندار گیلان گفت: امیدواریم به علت ارزان بودن حمل و نقل دریایی ، با استقبال بخش خصوصی شاهد رونق حمل و نقل دریایی و بهبود وضعیت اقتصادی کشور باشیم.

در این همایش ، ۳۱ فقره قرارداد و تفاهم نامه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی در بنادر کشور با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، محمدرضا رضایی کوچی رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، اسدالله عباسی استاندار گیلان و برخی استانداران استان‌های ساحلی و جامعه دریایی و بندری کشور در تهران به امضا رسید.

این قرارداد‌ها در ۳ میز مختلف مربوط به بنادر شهیدرجایی، امام خمینی، بوشهر، امیرآباد، شهید بهشتی، انزلی و نوشهر به امضا رسید.

/صداوسیما

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا