آخرین خبرهااسلایدرخبر داغسیاسی

الحاق ناوشکن دیلمان به ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش ایران

ناوشکنفرمانده نیروی دریایی ارتش: ناوشکن دیلمان برای ارتقای مهارت دانشجویان در دریای خزر به ناوگان شمال نیروی دریایی الحاق می‌شود.

به گزارش تدبیرشرق,دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه دریای خزر دریای صلح و دوستی است گفت : ناوشکن جمهوری اسلامی ایران، دیلمان با ۹۵ متر طول و بیش از هزار و ۴۰۰ تن وزن به ناوگان دریایی شمال کشور الحاق می‌شود.
وی با اشاره به ضرورت تأمین امنیت کشتی رانی افزود : چون دریای خزر شرایط خاص خودش را دارد، باید شناوری مناسب با محیط دریای خزر همیشه در صحنه حضور داشته باشد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین تصریح کرد : باتوجه به اینکه همه مراکز آموزشی نیروی دریایی در شمال کشور هستند، یک شناور باید برای ارتقای مهارت دانشجویان در دریای خزر حضور داشته باشد و ناوشکن دیلمان به همین علت به دریای شمال ملحق شد. 
دریادار ایرانی با بیان اینکه ناوشکن دیلمان آخرین مدل کلاس جماران است گفت : تجهیزات این ناوشکن بروز رسانی شده و متناسب با تجربیات ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش است و می‌تواند به عنوان یک شناور قدرتمند در حوزه‌های کشف ، رهگیری و امداد و نجات ایفای نقش کند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطر نشان کرد: ناوشکن دیلمان پنجمین فروند از ناوشکن‌های پروژه موج و از کلاس جماران، با طراحی و تحت نظارت نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که به همت متخصصان داخلی در مجموعه صنایع دریایی ساخته شده و به ناوگان شمال نیروی دریایی راهبردی ارتش ملحق می‌شود.

/خبرگزاری صداوسیما

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا