آخرین خبرهااسلایدربین المللخبر داغ

سی ان ان از قول مقام ارشد دولت آمریکا: در روز‌های آینده اسرائیل از مقیاس عملیات هوایی خود می‌کاهد و بر عملیات زمینی تاکتیکی‌تر تمرکز می‌کند

اسرائیل باید به قوانین بین‌المللی بشردوستانه پایبند باشد / آتش‌بس به این بستگی دارد که اسرائیلی‌ها نسبت به اینکه اقدامات حماس تکرار نمی‌شود، احساس اطمینان کنند

اسرائیلمقامات آمریکایی مرحله جدیدی از جنگ اسرائیل با حماس در روز‌های آینده را پیش بینی می‌کنند که در آن اسرائیل از مقیاس عملیات هوایی خود می‌کاهد و بر عملیات زمینی تاکتیکی‌تر تمرکز می‌کند.

یک مقام ارشد دولت امریکا به سی ان ان گفت، با ادامه جریان کمک‌های بشردوستانه به غزه، دولت بایدن انتظار دارد که عملیات هوایی اسرائیل شاهد “کاهش” باشد.

این مقام پیش بینی حرکت به سمت و سوی تمرکز تاکتیکی بر عملیات زمینی با هدف پاکسازی شبکه گسترده تونل زیرزمینی که حماس از آن‌ها خارج می‌شود را می‌کند.

این مقام اظهار داشت که دولت آمریکا «در مورد تصمیمات زمان جنگ و سنجیده بودن آن و همینطور پرسیدن سؤالات سخت» در گفتگو با اسرائیل بسیار صریح بوده است.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که چه زمانی ممکن است دولت بایدن مجبور به درخواست آتش‌بس شود – چیزی که تاکنون از انجام آن سرباز زده است – گفت که با توجه به مقیاس و ماهیت حملات حماس به اسرائیل در ۷ اکتبر، آتش‌بس مناسب نیست.

این مقام به سی‌ان‌ان گفت: «یک گروه، ۲۰۰ گروگان می‌گیرد و ۱۴۰۰ نفر را می‌کشد و در تونل‌ها مخفی می‌شود؛ آتش‌بس واقعاً کلمه‌ای نیست که استفاده شود.»

این مقام بار دیگر تاکید کرد که ایالات متحده فعالانه از اسرائیل می‌خواهد تا به اصطلاح «توقف های بشردوستانه» را برقرار کند و به اسرائیل تاکید می‌کند که حتی با وجود اینکه حق دفاع از خود را دارد، باید به قوانین بین‌المللی بشردوستانه پایبند باشد.

این مقام افزود: در نهایت، «فکر می‌کنم آتش‌بس به این بستگی دارد که اسرائیلی‌ها نسبت به اینکه چنین چیزی تکرار نمی‌شود، احساس اطمینان کنند».

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا