آخرین خبرهااسلایدرسیاسیملی

امیرعبداللهیان: روسیه به ما اطمینان داده که هیچ‌گاه از تجهیزات ایرانی در جنگ علیه اوکراین استفاده نکرده و نخواهد کرد

وزیر امور خارجه در پرتوریا گفت: در جنگ اوکراین در کنار هیچ یک از طرفین برای تداوم جنگ نبوده و نیستیم و مقامات روسیه به ما اطمینان داده‌اند که در چارچوب همکاری‌های دفاعی موجود هیچگاه از تجهیزات ایرانی در جنگ علیه اوکراین استفاده نکرده و نخواهند کرد.

به گزارش تدبیرشرق، وزیر امور خارجه در پرتوریا گفت: در جنگ اوکراین در کنار هیچ یک از طرفین برای تداوم جنگ نبوده و نیستیم و مقامات روسیه به ما اطمینان داده‌اند که در چارچوب همکاری‌های دفاعی موجود هیچگاه از تجهیزات ایرانی در جنگ علیه اوکراین استفاده نکرده و نخواهند کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) ۱۹ مرداد ماه در پانزدهمین نشست کمیسیون همکاری‌های ایران و آفریقای جنوبی طی سخنانی ضمن ابراز خرسندی از حضور در این نشست گفت: ایران آماده همکاری کامل با آفریقای جنوبی در زمینه‌های مختلف از جمله در حوزه‌های علمی و تکنولوژی و تبادل همکاری‌ها در حوزه‌های انرژی و … است.

وزیر خارجه همچنین نسبت به عضویت ایران در گروه بریکس ابراز امیدواری کرد.

* در جنگ اوکراین در کنار هیچ یک از طرفین برای تداوم جنگ نبوده و نیستیم

وزیر خارجه در ادامه و در پاسخ به سؤال خبرنگاری گفت: در گفت‌وگوها با وزیر خارجه آفریقای جنوبی مواضع خود را درباره جنگ در اوکراین بیان کردیم. ما در جنگ اوکراین در کنار هیچ یک از طرفین برای تداوم جنگ نبوده و نیستیم. جنگ اوکراین را راه‌حل نمی‌دانیم و طرفین باید برای رسیدن به راه‌حل سیاسی تلاش کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: اتهام بی اساس کاربرد پهپادهای ایرانی در جنگ علیه اوکراین کاملا نادرست است. بارها با وزیر خارجه اوکراین گفت‌وگو کردم و حتی توافق کردیم نظامیان دو کشور دیداری را با یکدیگر داشته باشند. هدف ما از آن دیدار به دست آوردن اسناد ادعایی اوکراین و برخی کشورهای غربی برای کاربرد پهپاد ایرانی در اوکراین بود. هیأت‌ اوکراینی و ایرانی در سطح نظامی حدود هفت ماه پیش در عمان با هم گفت‌وگو کردند و هیچ مدرک معتبری به هیأت نظامی ایران از سوی هیأت نظامی اوکراین ارائه نشد.

وی گفت: ما از طرف اوکراینی خواستیم اسناد معتبرشان را در این رابطه ارائه دهند. ضمن اینکه مقامات روسیه به ما اطمینان داده‌اند که در چارچوب همکاری‌های دفاعی موجود و قدیمی بین ایران و روسیه هیچگاه از تجهیزات ایرانی در جنگ علیه اوکراین استفاده نکرده و نخواهند کرد.

وزیر خارجه بیان کرد: به رغم تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، معتقدیم که در چارچوب حقوق بین‌الملل همواره فرصت‌های متنوعی فراروی دو کشور برای احیای روابط پیشین و گسترش روابط موجود قرار دارد.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا