آخرین خبرهااسلایدرعلم و تکنولوژی

تنش میان توییتر و متا بر سر برنامه جدید «تردز»

تنش میان توییتر و متا بر سر برنامه جدید «تردز» بالا گرفته است.

به گزارش تدبیرشرق، توییتر تهدید کرده که از متا به دلیل برنامه جدید «تردز» (Threads) شکایت خواهد کرد.

«مارک زاکربرگ»، مدیر عامل متا آشکارا از تردز به عنوان رقیبی برای توییتر یاد کرده است.

توییتر می‌گوید که این شرکت حق مالکیت معنوی توییتر را نقض کرده است.

«الکس اسپیرو»، وکیل توییتر در نامه‌ای به مارک زاکربرگ نوشت: این شرکت نگرانی‌های جدی دارد که متا پلتفرم (متا) در سوء استفاده نظام‌مند، عمدی و غیرقانونی از اسرار تجاری توییتر و سایر مالکیت‌های معنوی نقش دارد.

اسپیرو در نامه خود به متا نوشت: توییتر قصد دارد حقوق مالکیت معنوی خود را به شدت اعمال کند و از متا می‌خواهد اقدامات فوری برای توقف استفاده از اسرار تجاری توییتر یا سایر اطلاعات بسیار محرمانه انجام دهد.

متا روز چهارشنبه Threads را راه‌اندازی کرد که یک برنامه مکالمه مبتنی بر متن است که برای رقابت با توییتر طراحی شده و با استقبال مثبتی مواجه شد.

این شرکت گفت تردز در کمتر از ۲۴ ساعت پس از راه‌اندازی ۳۰ میلیون کاربر به دست آورد و ظاهرا آن را به سریع‌ترین برنامه دانلود شده تبدیل کرد.

حساب‌های تردز به نمایه‌های اینستاگرام مرتبط می‌شوند و فرآیند ثبت نام بدون مشکل بین برنامه‌ها را انجام می‌دهند و به کپی‌کننده توییتر یک پایگاه کاربری داخلی می‌دهند.

زاکربرگ گفت: تردز، تلاش متا برای ایجاد یک «برنامه مکالمه عمومی با بیش از یک میلیارد کاربر» بود – فرصتی که توییتر از آن برخوردار بود، اما نتوانست آن را حفظ کند؛ این شروع خوبی است که ما می‌توانستیم برای آن امیدوار باشیم.

توییتر در نامه هشدارآمیز خود ادعا می‌کند که متا ده‌ها کارمند سابق آن را در سال گذشته شکار کرده است، که برخی از آن‌ها «به اسرار تجاری توییتر و سایر اطلاعات بسیار محرمانه دسترسی داشته و دارند» و بسیاری از آن‌ها اسناد توییتر و یا دستگاه‌های الکترونیکی را به طور نامناسب نگهداری می‌کردند.

در بخشی از نامه توییتر آمده است: با این آگاهی، متا عمدا به این کارمندان مأموریت داد تا در عرض چند ماه، برنامه کپی متا را با این هدف که از اسرار تجاری توییتر و سایر دارایی‌های معنوی استفاده و توسعه برنامه رقیب را تسریع کنند، توسعه دهند.

در این نامه آمده است که این اقدام قوانین ایالتی و فدرال و همچنین تعهدات مستمر این کارمندان به توییتر را نقض می‌کند.

در همیت حال ایلان ماسک، مالک توییتر در توییتی نوشت: رقابت خوب است، اما تقلب خوب نیست.

در پاسخ به این نامه، «اندی استون»، مدیر ارتباطات متا، با انتشار پستی در تردز گفت که در تیم تردز هیچ فردی که قبلا در توییتر کار می‌کرده وجود ندارد.

/میزان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا