آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

کاهش۵۰ درصدی مسیر حمل‌ونقل با تکمیل راه آهن رشت_آستارا استاندار گیلان

راه آهن استاندار گیلان، تکمیل راه آهن رشت_آستارا را باعث کاهش مسیر حمل و نقل برای واردات و صادرات کالا دانست و گفت: با تکمیل این راه آهن، مسیر حمل و نقل ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده و از ۶۰ روز به زیر ۴۵ روز می‌رسد.

به گزارش تدبیرشرق، اسدالله عباسی عصر امروز در جلسه شورای معادن گیلان با بیان اینکه معادن موجود در این استان یکی از بهترین معادن در کشور می‌شود، اظهار کرد: در اعطاء معادن، اداره کل صمت و دستگاه‌های نظارتی باید نهایت دقت را کنند تا حقی از مردم ضایع نشود.

وی با تاکید بر نظارت دقیق بر عملکرد مناسب از معادن موجود در گیلان گفت: نظارت بر عملکرد و فعالیت معادن گیلان باید توسط نهادهای نظارتی انجام و سپس به صورت ماهیانه به استانداری گزارش داده شود.

استاندار گیلان، تاثیر استفاده صحیح از معادن در افزایش اشتغال در این استان را بسیار موثر دانست و بیان کرد: اگر از ظرفیت معادن به خوبی در گیلان استفاده شود دیگر مشکل اقتصادی و اشتغال در گیلان وجود نخواهد داشت و این امر از وظایف اداره کل صمت است.

عباسی با بیان اینکه ساماندهی معادن یکی از اهداف دولت سیزدهم در گیلان است، افزود: باید با اقدامی جهادی ساماندهی معادن در گیلان صورت گرفته و میزان اکتشافات انجام شده باید مشخص شود تا دیگر شاهد مشکلاتی مثل خرشت رودبار نشویم.

وی با اشاره به نگاه ویژه دولت سیزدهم در رعایت مسائل زیست محیطی در اکتشافات معدن در کشور گفت: حفظ محیط زیست یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های دولت سیزدهم است لذا باید در تمامی معادن استان این امر اجرایی شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر اینکه مردم باید از ظرفیت معادن موجود در گیلان نهایت بهره را ببرند، افزود: در مناطقی که بهره‌بردار در حال برداشت از معدن است باید مردم نهایت استفاده را از آن معدن در حوزه‌های مختلف ببرند.

عباسی امضاء تفاهم نامه میان ایران و روسیه در خصوص تکمیل راه آهن رشت_آستارا را یک فرصت فوق العاده برای توسعه گیلان برشمرد و تصریح کرد: از نظر زیرساخت، تکمیل کریدور شمال به جنوب برای گیلان یک فرصت تاریخی می‌باشد زیرا اقتصاد این استان را با پیشرفت قابل توجه‌ای مواجه می‌کند.

وی با اشاره به نقش معادن گیلان در تکمیل راه آهن رشت_آستارا بیان کرد: یکی از مسائلی که برای تکمیل راه آهن رشت_آستارا نیاز است مسئله معدن می‌باشد که باید به آن توجه شده و در هنگام انجام عملیات یک معدن به طور اختصاصی به این مسئله تعلق گیرد.

استاندار گیلان، تکمیل راه آهن رشت_آستارا را باعث کاهش مسیر حمل و نقل برای واردات و صادرات کالا دانست و افزود: تکمیل‌ راه آهن رشت_ آستارا مسیر ترانزیت کشور را به نصف کاهش می‌دهد.

عباسی با تاکید بر رعایت مسائل زیست محیطی در تکمیل راه آهن رشت_آستارا گفت: برخی افراد در گذشته جلوی شتاب و پیشرفت گیلان را گرفتند ولی بنده به عنوان خدمتگزار مردم در این استان دیگر اجازه چنین کاری را نخواهم داد.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا